۰ نفر
۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
کیم دست و دل بازی به خرج داد

ایسنا نوشت: جاری شدن چندین سیل در پی باران‌های موسمی در کره شمالی، رهبر این کشور را وادار کرد تا به اوضاع پیش آمده واکنش غیر معمولی دهد که نشان از یک وضعیت وخیم در این کشور منزوی در بحبوحه پاندمی کرونا دارد.

 به نقل از یاهو نیوز، کره شمالی اعلام کرده، تا اول اوت سال جاری میلادی، نزدیک به ۱۵۰۰ هکتار شالیزار برنج سیل‌زده شده‌اند و حدود ۷۳۰ خانه و ۱۷۹ آپارتمان تخریب شده‌اند.

باران‌ها در فصل‌های موسومی معمولا به کره شمالی به خاطر نداشتن زیرساخت‌های لازم خسارت‌های جدی وارد کرده است. براساس برآوردها و مطالعات صورت گرفته، حدود ۱۵ درصد از اراضی قابل کشت کره شمالی به خاطر سیل‌های دهه ۱۹۹۰ میلادی تخریب شده‌اند و بیش از دو میلیون تن نیز جان خود را از دست داده‌اند. اما کره شمالی مدعی است که در این دوران حدود ۲۲۵ هزار تن جان باخته‌اند.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اوایل ماه جاری میلادی از روستاهای آسیب دیده بر اثر سیل‌های اخیر بازدید کرد. اگرچه بازدیدهای کیم از سراسر کشورش اقدام غیر معمولی نیست چرا که به رسانه‌های دولتی اجازه تبلیغ این سفرها و بازدیدها را نیز می‌دهند اما دستوراتش در شرایط کنونی توجه ناظران کره شمالی را به خود جلب کرده‌اند.

312 311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1422227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
    0 0
    این بی خاصیت مردم یک کشور بدبخت کرده