راه اندازی تیم خاص مقابله با نزاع دسته جمعی در یگان ویژه پلیس کهگیلویه و بویراحمد

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به توقیف ۱۸۷ دستگاه خودرو مزاحم در هفته های اخیر ،از راه اندازی تیم خاص یگان ویژه برای مقابله با نزاع های دسته جمعی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج؛ فرماندهی انتظامی استان در نشست با اصحاب رسانه گفت :خبرنگار دارای ذات جستجوگر و حقیقت یاب و پیگیر مشکلات است.

سردار مهدی انصاری در ادامه تاکید کرد: ۱۷ مرداد ماه روز  ماندگار خبرنگار و قلم است روزی که   شهید صارمی  با جان نثاری خود سعی بر تکمیل اهداف قلم داشت.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز بازگشت آزادگان به میسهن اسلامی گفت: ر در طول هشت سال دفاع مقدس آزادگان در تمام شبانه روز و در راه تبعیت از  اسلام، امام و رهبری سالیان سال در زندان های رژیم منحوس بعثی گرفتار اما سبب اقتدار ایران اسلامی شدند این روز را به همه آزادگان و رزمندگان و ایثارگران تبریک و تهنیت عرض می کنم.
 انصاری در ادامه تاکید کرد: خبرنگاران حرف و کلام آنها کهنه شدنی نیست، بلکه با اطلاعات بروز خود در جهت مشکلات جامعه گام بر می دارند و سعی می کنند با مشکلات و بی نظمی ها و درگیری ها نقش ایفا کنند.

فرمانده انتظامی استان افزود: نقش خبرنگاران در ارتقاء سطح آگاهی جامعه نقش بسزایی است و باید تلاش کنند در جهت افزایش آگاهی و امنیت   تلاش کنند.
وی افزود: پلیس بر این باور است  بخشی از عملکرد و کیفیت و کار ما مدیون تعامل و همکاری اهالی رسانه است که از همکاری و تعامل شما تقدیر و تشکر می کنم زیرا موضوع امنیت و جان و ناموس مردم مطرح است که این نگاه باید یک نگاه تعاملی باشد.
فرماندهی انتظامی استان با اشاره به درگیری ها روزگذشته در مراکز استان گفت: از گزارشات خبرنگاران تشکر می کنم اما متاسفانه برخی بابزرگنمایی سبب تخریب وجهه و فرهنگ استان می شوند،  پرونده این درگیری به پلیس اطلاعات داده شد و طی ۳ عملیات شبانه دست بند عدالت به آنها زده شد و درخواست داریم در این گونه موارد تشویش اذهان صورت نگیرد.
 
انصاری در ادامه گفت: حضور  و همکاری خبرنگاران با پلیس سبب شسکت اهداف سودجویان شد که اجازه نخواهیم داد  کسانی که با در دست داشتن قمه و چاقو نظم و آرامش را تهدید می کنند با قدرت از آسیب آنها جلوگیری خواهیم کرد  در حال کار اطلاعاتی در استان هستیم و اما از خبرنگاران می خواهیم در این راستا همکاری کنند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه در هفته های گذشته ۱۸۷ خودرو برای آرامش شبانه مردم متوقف شد اظهار داشت :نیروی انتظامی با روحیه انقلابی و نظم خود با چالشی مواجه نیست، رضایت مردم و شهروندان برای نیروی انتظامی قوت قلب است.

انصاری خاطر نشان کرد: نزاع های دست جمعی ۹ درصد و نزاع های فردی ۵ درصد و نزدیک ۹۰ درصد نزاع ها فردی بوده و در رتبه ۳۲ کشور در خصوص نزاع های جمعی هستیم که از افتخارات پلیس استان است این موضوع ناشی از همکاری با اصحاب رسانه  و ارتقای فزهنگ مردم بوده است.

فرمانده انتظامی استان از تشکیل تیم خاص یگان ویژه برای نزاع های دسته جمعی خبر داد و گفت: در کالای قاچاق و مواد مخدر ۳ تن و ۶۰۰ کیلو گرم کشف شد، و حدود ۱۴ درصد انواع مواد مخدر کشف و ۶۲۹ نفر دستگیر و ۱۵۰ خودرو توقیف شد.

وی افزود: در بحث سلاح و مهمات، مجرمان امنیتی و مشروبات الکلی نمی توان گزارش و بیان عملکرد داشت و این گزارشات تنها بخشی از فعالیت ها است.

وی بیان کرد: سلسله مراتب کاری سبب ایجاد پنهان برخی از  فعالیت ها  می شود، اما خدمت به مردم، فراهم کردن امنیت، گام برداشتن در راستای فرامین رهبری تلاش می کنیم.

فرماندهی انتظامی استان با اشاره  به درگیری ها روزگذشته در مراکز استان گفت: از گزارشات خبرنگاران تشکر می کنم اما  برخی با بزرگنمایی  وجهه و فرهنگ استان آسیب وارد می کنند،  اما پرونده این درگیری به پلیس اطلاعات داده شد و طی ۳ عملیات شبانه دست بند عدالت به آنها زده شد در حالی که از ترس گریه و زاری کرده و اعتراف به اشتباه خود می کردند، از طرفی   درخواست داریم در این گونه موارد تشویش اذهان صورت نگیرد.

انصاری در ادامه گفت: حضور  و همکاری خبرنگاران با پلیس سبب شسکت اهداف سودجویان می شود و  اجازه نخواهیم داد  کسانی با در دست داشتن قمه و چاقو نظم و آرامش را تهدید کنند در این مورد با قدرت جلوگیری خواهیم کرد.

انصاری در ادامه افزود: در حوزه  انواع کالای قاچاق ۲۸ میلیارد کشف شد.

فرماندهی انتظامی استان بیان کرد: در حوزه تصادفات ۳۵ درصد کاهش تصادفات داشتیم و تصادفات منجر به فوت ۲۷ درصد کاهش  بوده است

وی افزود: در حوزه سلام و مشروبات الکلی توسط پلیس آگاهی ۱۰ باند اشرار و ۸۵ سارق با سابقه با ۱۹۹ فقره پرونده و کشف  ۳۹۹ راس احشام کشف شد.
انصاری در ادامه گفت: ۳۵ دستگاه دوچرخه توسط یک نفر کشف و  دستگیر شد، ۶۳ فقره کشف محموله داشته ایم که تحویل صاحبان آنها داده شد.

دستگیری ۲۵ نفر سارق مغازه ها و ۴۱ سارق اماکن عمومی، متلاشی ۴ باند سارق  موبایل از دیگر برنامه ها بوده است.

انصاری گفت: در ابتدای حوزه ویروس کرونا با همکاری حوزه درمان و علوم پزشکی  ایست و بازرسی تشکیل داده شد و در حال بروز رسانی تجهیزات خودروهای آب پاش و رنگ پاش هستیم و با ۱۴ پست غربالگری در حال همکاری با دیگر بخش ها هستیم، از طرفی گندزدایی را انجام دادیم، تهیه ۳۰۹ مورد محتوا آموزش و درمان داشتیم، شناسایی ۱۶۰ تارنما در خصوص ویروس کرونا داشتیم.

وی در ادامه بیان کرد: نیروی انتظامی با روحیه انقلابی و نظم خود با چالشی مواجه نیست، از رطفی رضایت مردم و شهروندان برای نیروی انتظامی قوت قلب است.

وی افزود: ۸۲ درصد جرائم در حوزه پلیس فتا کشف شده است.

انصاری گفت:از عشایر غافل نیستیم با گشت ها از  امنیت آنها حمایت می کنیم.

وی افزود: تیراندازی در عروسی فرهنگ غلطی است و کسی در ملا عام حق تیراندازی ندارد و در حال کار بر روی آنها هستیم، در عروسی های خانگی نمی توان ورود پیدا کرد و ملاحظاتی برای مردم داریم و حدود ۲۲ بند از عروس و داماد ها گرفته می شود اما در زمان شور و هیجان این موضوعات را فراموش می کنند.

وی بیان کرد: فک پلمپ باغات آبشار در حوزه تعزیرات و نهادهای مانند علوم پزشکی و کادر درمان است.

وی بیان کرد: در حوزه زمین خواری حتی با یک مدیر کل برخورد شد.

انصاری در ادامه افزود: در حوزه جعل و کلاهبرداری در  سال ۹۹ کشف ها ۱۳۹ مورد بوده و حدود ۵۱ درصد که ۷۹ مورد کشف شده است.

وی بیان کرد: برخی موارد همکاران در لباس شخصی در تاکسی نشسته تا از روند نظرات مردمی سرقت خودرو آگاه شوند.

ارشاد مسوولیت رسانه ها را دارد، و همچنین رسانه های مجاز و غیر مجاز باید شناسایی شوند و در برخی موارد همین رسانه های غیر مجاز سبب ایجاد مشکلاتی می شود که در شورای تامین هم برای برخورد با آنها موضوعاتی بیان شد رسانه باید مسوولیت آن مشخص باشد.

انصاری با اشاره به یکی از خاطرات خود گفت: پیرزن ۹۰ ساله ای نصف شب برای جویا شدن حال فرزند خود از سلامت او را از بنده جویا شد، که این اعتماد برای نیروی انتظامی افتخار است.
وی افزود:  مردم از عملکرد ۱۹۷ افزایش رضایت ۱۲ درصدی داشتند.
در پایان این مراسم توسط فرماندهی انتظامی استان از خبرنگاران تجلیل به عمل آمد.

48 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1422408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =