فراخوان نخستین جشنواره مجازی پدران و مادران قصه‌گو در بروجن منتشر شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجن از انتشار فراخوان نخستین جشنواره مجازی پدران و مادران قصه‌گو در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ، ناصر جانشکر ضمن اعلام این خبر افزود: این جشنواره به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجن و با همکاری انجمن هزار و یک‌شب این شهرستان برگزار می‌شود.
وی در ادامه گفت: توسعه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی، ایجاد زمینه برای ارتقای دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و مؤثر میان قصه‌گویان ایرانی (پدران و مادران و کودکان و نوجوانان)، کارشناسان و استادان حوزه قصه و قصه‌گویی و احیای سنت قصه‌گویی و ضبط و ثبت قصه‌های کهن با حضور اقشار مختلف مردم و قصه‌گویان (دختران و پسران ۱۲ تا ۱۸ سال، زنان و مردان ۱۸ سال به بالا، مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها)، برنامه‌ریزی برای تبیین و ترویج روش‌های سنتی و نوین در اجرای قصه و مشارکت مردم در ترویج فرهنگ قصه‌گویی به عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ‌سازی در جامعه، از اهداف برگزاری جشنواره قصه‌گویی هستند.
جانشکر در ادامه به شرایط شرکت در جشنواره اشاره کرد و گفت: شرکت‌کنندگان در سه بخش کودکان و نوجوانان (دختران و پسران ۱۰ تا ۱۸ سال)، جوانان و بزرگ‌سالان (زنان و مردان ۱۸ تا ۴۰ سال) و بزرگ‌سالان (مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها) می‌توانند در این جشنواره شرکت نمایند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجن در ادامه ضمن اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان می‌بایست داستان‌های خود را ضبط و تصویربرداری نمایند و از طریق پیام‌رسان‌های واتساپ و گپ به شماره ۰۹۳۷۴۷۶۳۲۰۲ ارسال نمایند گفت: مدت ‌زمان قصه‌گویی حدأقل ۵ و حدأکثر ۱۰ دقیقه می‌باشد.
شایان ذکر است پس از اتمام زمان ارسال آثار و انجام داوری، به نفرات اول تا سوم این جشنواره جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1422587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =