سیاست‌گذاری‌های اشتباه عامل اصلی تخلف در ساخت و سازهای غیرمجاز در قزوین

معاون عمرانی استاندار گفت: برای جلوگیری از تخلفات ساختمانی، فراوانی تخلفات بررسی شده و براساس تقاضای مردم منشوری برای کمیسیون های ماده۹۹ و ۱۰۰ تعریف شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی فرخزاد، معاون عمرانی استاندار قزوین در جلسه که به منظور وحدت رویه در آرای کمیسیون های۹۹ و ۱۰۰ و با حضور قدرتی رییس دادگستری استان، جمالی پور استاندار، مدیران کل دفاتر فنی و شهری و دیگر مسئولان برگزار شد، بیان کرد: در جلسات مشابه که قبلا برای وحدت رویه آرای کمیسیونها برگزار شد،نتایج مثبت و قابل قبولی حاصل شد و با بررسی شایع ترین تخلفات ساختمانی در شهر های استان منشوری تعریف شد که براساس این منشور برای آرای کمیسیون، جرایم و نیز تخریب،وحدت رویه مشخص شده است.
او ایجاد وحدت رویه در ارای صادره کمیسیون ها را ضروری دانست و ادامه داد: به طور مثال بیشترین فراوانی تخلفات پوشاندن پاسیو در واحدهای شمالی بود که بر این اساس و پس از بررسی های لازم ضابطه ای برای پاسیو ها تعریف شد که در آن خواسته و تقاضای مردم لحاظ شد تا کمتر به سمت تخلف پیش روند.
فرخزاد افزود: خوشبختانه در استان قزوین نسبت به سایر استانهای همجوار تخلف اضافه طبقات نداریم.
معاون عمرانی استاندار سیاست گذاری های اشتباه را عامل اصلی ساخت و سازهای غیرمجاز دانست و افزود: یکی از علل ساخت و سازهای غیرمجاز به خاطر سیاست گذاری های اشتباهی است که نتوانسته تقاضا و نیازهای مردم را تامین کند و برای جلوگیری از این ساخت و سازها علاوه بر اقدامات بازدارنده باید سیاستگزاری ها بازنگری شده و به گونه ای باشد که با تامین نیازها، مردم را به سمت تخلف سوق ندهد.
معاون عمرانی استاندار در پایان خاطر نشان کرد: نیاز است تا دوباره تمامی تخلفات بررسی شوند و برمبنای فراوانی این تخلفات و تقاضای مردم ،منشوری برای کمیسیون های ۹۹ و ۱۰۰ تعریف شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1422707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =