شهرداری‌ها از ساخت و ساز غیرمجاز جلوگیری کنند

استاندار قزوین گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز باید در همان مراحل اولیه توسط شهرداری‌ها متوقف شود تا از تبعات اجتماعی آن پیشگیری کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین در جلسه کمیسیون ماده ۹۹ و ۱۰۰ که در استانداری قزوین تشکیل شد با گرامیداشت روز ورود آزادگان به میهن اسلامی اظهار کرد: روز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن برای ما یک روز تاریخی است و بدون شک کشور مدیون استقامت آزادگانی است که در زیر شکنجه انسان سفاکی مردانه ایستادند و موجب عزت کشور شدند.
جمالی پور بیان کرد: موضوعات مهمی در کمیسیون ماده۱۰۰ مطرح می‌شود و باید بدانیم اگر قانون مورد تعرض قرار گیرد امنیت و توسعه آسیب می بیند و اگر مدار کشور بر مبنای قانون نباشد همه آسیب می‌بینیم.
استاندار قزوین تصریح کرد: قانون اگر ایراد هم داشته باشد باید اجرا شود و قانون بد از بی قانونی بهتر است.
او بیان کرد: کمیسیون ماده صد بسیار مهم است اما این که برداشت متفاوت کنیم آسیب زاست زیرا ماده صد برای صیانت و حفاظت وضع نشده نه این که درآمدزایی کند و این رویکرد باید اصلاح شود.
جمالی پور یادآور شد: البته بودجه شهرداری‌ها با چالش مواجه است و شهرداران در این بخش وضعیت مناسبی ندارند و برای درآمد پایدار با مشکلات جدی مواجهند اما نباید مشکل درآمدی ما را به سمت مسیر غیر منطقی سوق دهد.
او اظهار کرد: موافق برخورد قهری نیستیم و هر جا امکان همراهی هست باید با مردم کم درآمد مدارا کنیم و هر جا تخلف جدی است باید با قاطعیت برخورد شود اما به نظر می‌رسد اگر طرح جامع بر اساس نیاز و منطق باشد و به موقع بازنگری شود تخلفات در حوزه کمیسیون ماده صد کم می‌شود.
استاندار قزوین تصریح کرد: گاهی تصمیمات ما به حقوق عامه تجاوز کرده و با حذف پارکینگ و یا دادن مجوز تجاری در کمیسیون مشکلات جدی برای سایر شهروندان ایجاد کرده ایم که این روند باید اصلاح شود.

او بیان کرد: نمایندگان استانداری و دستگاه قضائی در کمیسیون باید توجیه شود و در مسائل قانونی کوتاه نیایند و قانونی عمل کنند.
جمالی پور گفت: به نظرم قانون مشکل ندارد اما گاهی در اجرا هم ضعیف عمل کرده ایم لذا بهترین راه این است که مراقب باشیم تخلف از پایه شکل نگیرد زیرا تخریب ساخت و سازها برای ما تبعات اجتماعی دارد.
او اضافه کرد: ساخت و ساز غیر مجاز به ویژه در حریم به مسائل اجتماعی دامن می‌زند و باید از آن پیشگیری شود و منطقی نیست با تصمیمات اشتباه باعث شویم نقاط جمعیتی شکل بگیرد که هزینه مدیریت شهری را بالا برده و آسیب زا باشد.
استاندار قزوین تصریح کرد: باید شهرداری و شوراها با مدیریت اصولی از ساخت و سازها جلوگیری کنند و بدانند مسئولیت حریم شهری با شهرداری و خارج از آن با امور اراضی است و حریم ذخیره شهری است و باید شهرداری و شورا نظارت و صیانت کنند از دستگاه قضائی انتظار برخورد جدی داریم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1422710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =