۰ نفر
۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
آلبوم ناصری کاخ گلستان پیدا شد

تسنیم نوشت: مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان از پیدا شدن آلبوم ناصری در انبارگردانی رسمی آلبوم‌خانه کاخ گلستان خبر داد.

آفرین امامی مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان گفت: در کنترل، بازبینی و سرشماری حساب اموال (انبارگردانی رسمی) آلبوم خانه کاخ گلستان که توسط کمیته‌ای متشکل از نمایندگان اداره‌کل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی، اداره‌کل حراست، یگان حفاظت میراث‌فرهنگی و ذی‌حسابی و اداره‌کل امور مالی وزارتخانه و مدیریت کاخ گلستان انجام شد، صبح روز سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۹۹ در آلبوم خانه کاخ گلستان پیدا شد.

وی افزود: این آلبوم به شماره ۳۶۲ در ابعاد ۲۲ در ۱۵.۵ سانتی متر مربع بوده و شامل ۱۰۰ قطعه عکس از کودکان و زنان قاجاری است که صبح امروز سه شنبه ۲۸ مرداد ۹۹ با سرشماری حساب اموال که توسط این کمیته انجام شد در ساعت ۱۱:۳۰ در یکی از قفسه‌های آلبوم خانه کاخ گلستان پیدا شد و تمامی ۱۰۰ قطعه عکس در این آلبوم موجود است.

امامی ادامه داد: بعد از اعلام امین اموال آلبوم‌خانه کاخ گلستان در اسفند ۹۹ مبنی بر مفقود شدن آلبوم و احتمال جابه جا شدن در قفسه‌های آلبوم‌خانه، بلافاصله توسط خود امین اموال انبار گردانی انجام شد، اما پیدا نشد.

مدیر میراث جهانی کاخ گلستان تصریح کرد: با توجه به مذاکراتی که با اداره‌کل موزه ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی انجام شد و طی نامه ای که از سوی این اداره‌کل به مدیریت کاخ گلستان ابلاغ شد، با دستور معاون میراث فرهنگی کشور و هماهنگی معاون توسعه مدیریت و مدیرکل حراست و یگان حفاظت میراث فرهنگی وزارتخانه انبارگردانی رسمی توسط این کمیته آغاز شد.

امامی تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد آلبوم های عکس موجود در آلبوم خانه کاخ گلستان بسیار بوده و ابعاد آن بزرگ است و آلبوم ناصری کوچک بود در قفسه‌های آلبوم خانه جابه‌جا شده بود.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1423074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =