میزان افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری از زبان سخنگوی دولت

سخنگوی دولت گفت: سازمان تامین اجتماعی در سالهای اخیر گام‌های بسیار مثبتی برای بهبود وضعیت بازنشستگان و مستمری بگیران برداشته است.

به گزارش خبرآنلاین، علی ربیعی، سخنگوی دولت در بخشی از نشست خبری مکتوب با خبرنگاران، گفت: میزان انسانی بودن و اخلاقی بودن یک جامعه به میزان احترام و توجه به سالمندان آن جامعه است. سنگ بنای امروز کشور بر روی دوش بازنشستگان به خصوص آنهایی است که در کارخانه‌ها آجر به آجر، ساختمان توسعه کشور را بنا نهاده و رنج جان و جان رنج را زیسته‌اند.

بیشتر بخوانید؛

پاسخ سخنگوی دولت به پیشنهاد متفاوت پوتین به ایران و آمریکا

سخنگوی دولت یادآور شد: یکی از مهمترین اقدامات دولت ایجاد زیرساخت‌های درمانی و تحت پوشش بیمه قرار دادن بیماری‌های شایع دوران بازنشستگی بوده است.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی در سالهای اخیر گام‌های بسیار مثبتی برای بهبود وضعیت بازنشستگان و مستمری بگیران انجام داده است. پیگیری و اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران یکی از مهمترین مطالبات ۱۴ ساله این قشر بوده که با همت دولت و تعامل کانون‌ها و تشکل‌های بازنشستگی محقق شده است.

ربیعی ادامه داد: افزایش حقوق درخصوص بازنشستگان کشوری از متوسط دریافتی ۸۸۹ هزار تومان به سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۳۲۷درصد افزایش و درخصوص بازنشستگان لشکری از متوسط دریافتی یک میلیون و ۱۲۳ هزار تومان به ۴ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان رسیده و۲۸۱ درصد افزایش را شاهد بوده‌ایم.

وی یادآور شد: افزایش ۱۰ برابری پرداخت تسهیلات ضروری قرض الحسنه به بازنشستگان و مستمری بگیران، عرضه درصدی از سهام شرکت‌های تابعه به بازنشستگان، ایجاد خانه‌های امید و طرح های رفاهی از دیگر اقدامات دولت بوده است.

ربیعی گفت: همچنین در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در حال حاضر ۱۱۳ هزار نفر مستمری بگیر وجود دارد که بسته نقدی حمایتی ۳۰۰ هزار تومانی به زودی به این عزیزان پرداخت خواهد شد.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1423246

برچسب‌ها