صفر تا صد جزئیات و ابهامات بازگشایی مدارس کیش در شهریور ۹۹

سرپرست آموزش و پرورش کیش با اشاره به بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور به صورت مجازی گفت: کلیه تصمیمات آموزش و پرورش کیش با تابعیت از وزارتخانه آموزش و پرورش و همچنین شورای سلامت جزیره کیش صورت می‌پذیرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در کیش ، پرویز حیدری راد سرپرست آموزش و پرورش کیش با اشاره به  اعلام سناریوهای بازگشایی مدارس درسال تحصیلی ۹۹ اظهار داشت : کلیه تصمیمات آموزش و پرورش کیش با تابعیت از وزارتخانه آموزش و پرورش و همچنین شورای سلامت جزیره کیش صورت می‌پذیرد.

وی همچنین با اشاره به این نکته که وزارتخانه آموزش و پرورش کشور در دستورالعمل خود سه سناریو برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید تعریف کرده است افزود: ما باید در سه وضعیت خود را آماده کنیم که شامل وضعیت قرمز، زرد و سفید است و هریک به تفکیک دارای دستورالعمل و آیین نامه‌های متفاوتی است.
دکتر حیدری راد اظهار کرد: این آیین نامه‌ها به تفکیک در اختیار ما گذاشته شده است و ما در جلساتی که با شورای آموزش و پرورش و مدیران مدارس داشتیم آن‌ها را تدوین و با تقسیم کار سعی در پیشبرد اهداف تعیین شده داریم.
وی با تشریح وضعیت‌های موجود بیان کرد: وضعیت قرمز، وضعیتی است که اکنون در آن به سر می‌بریم و شورای سلامت طبق نامه‌ای که در هفته گذشته ارائه شده بود مصوب کرد که وضعیت جزیره کیش از نظر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ قرمز بوده و این مصوبه از سوی دکتر پورعلی، معاونت اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش اعلام شد و براین اساس در وضعیت قرمز کلیه آموزش‌ها به صورت مجازی برگزار می شود.
سرپرست آموزش و پرورش کیش در ادامه گفت: شبکه شاد که از سوی وزارت آموزش و پرورش طراحی و مورد استفاده قرار گرفته بود در تابستان به‌روزرسانی و توانایی‌های جدیدی در بخش نرم افزاری این شبکه افزوده شده است تا بتواند پاسخگوی ارتباط گیری دانش آموز و انتقال محتواهای آموزشی به دانش آموزان و والدین آن‌ها باشد.
وی در ادامه افزود: در این آیین نامه اجازه استفاده از ظرفیت‌های منطقه به ما داده شده است و طی جلسات مکرری که با معاونت فرهنگی و اجتماعی، آی تی، موسسه علوم و فنون و تله کیش و مخابرات سازمان منطقه آزاد کیش داشتیم سعی کردیم از توانمندی‌ها، فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی که دیگر زیرمجموعه‌های سازمان در منطقه دارد نیز استفاده کنیم تا بتوانیم در بحث فضای مجازی محتواهای بومی را پربارتر کنیم. ما علاوه بر شبکه شاد که ممکن است در بعضی مواقع پاسخگوی کاربران نباشد محتواهایی را آماده و جلسات مکرری در این خصوص برگزار کرده‌ایم و تا ۱۵ شهریورماه که روز بازگشایی مدارس است برای اجرای سناریوی اول آمادگی کاملی خواهیم داشت.
حیدری راد در خصوص سناریوی دوم گفت: در سناریوی دوم که سناریوی زرد عنوان شده وضعیت به صورت ترکیبی است و در این آئین نامه در مورد این وضعیت اینگونه ذکر شده است که ۵۰ درصد آموزش به صورت مجازی یعنی از طریق سامانه شاد و دیگر سامانه‌ها و بسته‌های مجازی و تلویزیون  و ۵۰ درصد از دانش آموزان هر کلاس به صورت زوج و فرد به صورت حضوری در مدارس آموزش می‌بینند (نیمی از دانش آموزان کلاس در روزهای زوج و نیمی دیگر در روزهای فرد) و لازم است به این نکته اشاره شود که پنجشنبه‌ها نیز کلاس‌ها دائر بوده و معلمان در این روز نیز به آموزش مشغول خواهند بود.
وی در مورد نحوه آموزش در وضعیت سفید نیز تشریح کرد: در این وضعیت مشکلی وجود نخواهد داشت و کلیه کلاس‌ها در این زمان به صورت حضوری برگزار خواهد شد.
حیدری راد در خصوص تدابیری که اداره آموزش و پرورش کیش اندیشیده است عنوان کرد: با توجه به کوتاه بودن فرصت و همچنین برگزاری امتحانات شهریورماه که اکنون در حال برگزاری است، با برگزاری جلسات مکرر در خصوص بستر فضای شبکه شاد و آماده سازی آن، از هفته اول شهریورماه و براساس دستورالعملی که از سوی استان ارائه شده است دو مانور را خواهیم داشت.
وی ادامه داد: یک مانور در هفته اول و مانور دیگر در هفته دوم اجرا خواهد شد و در هفته سوم که مصادف با ۱۵ شهریورماه است رسماً کلاس‌های درس آغاز خواهد شد که به صورت مجازی خواهد بود.
حیدری تصریح کرد: هدف از برگزاری این مانورها پایش و رصد خودمان است که ببینیم آیا از ظرفیت‌ها به طور کامل استفاده کرده ایم یا نه و در صورت وجود نواقص به رفع آن‌ها بپردازیم که در حین انجام این مانور عملکرد فعالیت مجازی مدارس بدون حضور بازرسین و از طریق سامانه‌های وزارتخانه و استان قابل رصد خواهد بود و به راحتی از طریق سامانه‌های رسمی وزارتخانه می‌توان به شبکه وارد شده و با دریافت کد دانش آموزی از کلاس بندی شدن دانش آموزان در سامانه و همچنین در تعریف شدن کلاس‌ها در شبکه شاد آگاهی پیدا کنند و عملکرد ما عملاً از طریق این سامانه و فضای مجازی قابل رصد است.

وی خاطر نشان کرد: سعی کردیم تیم‌های مختلفی از طریق اداره آموزش و پرورش تشکیل دهیم و نفرات معینی را برای تمامی مدارس معرفی و بر روند آموزش در تمامی مقاطع تحصیلی نظارت کامل خواهیم داشت و سعی ما بر این است که از تمامی ظرفیت‌های جزیره و بومی منطقه بهره لازم را بگیریم تا بتوانیم حداکثر استفاده از آموزش و نیروها و توانایی‌های منطقه را داشته باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1423391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =