پاسخ مهم واعظی درباره ادعای آمریکا و توقیف ۴ کشتی در ونزوئلا

رئیس دفتر رئیس جمهور با دروغ خواندن ادعای توقیف کشتی‌های ایرانی گفت: هیچ کدام از کشتی‌های مورد ادعای آمریکایی‌ها، متعلق به ایران نیست.

به گزارش خبرآنلاین، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور امروز (چهارشنبه) پس از اتمام جلسه دولت در جمع خبرنگاران حاضر و به سوالات ایشان پاسخ داد.

در همین رابطه بخوانید؛

واکنش روحانی به تهدید ترامپ برای فعال سازی مکانیسم ماشه: عقل هم چیز خوبی است

واعظی در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکایی‌ها کشتی‌های ایرانی را توقیف کرده‌اند؟؛ اظهار داشت: کشتی‌ها و پرچم آن برای ما نیست.

وی ادامه داد: محموله این کشتی‌ها (نفت) فروخته شده و پول آن هم گرفته شده است.

اهم اظهارات محمود واعظی به نقل از خبرگزاری های فارس و ایسنا، به شرح ذیل است:

* به هر صورت نفت در آب‌های بین‌المللی و درجاهای مختلف در حال خرید و فروش است، اما این که ممکن است نفت ایران باشد ما نفتی که می فروشیم و پول آن را می گیریم دنبال نمی‌کنیم.

*{درباره رویدادهای اخیر و وقوع کودتا در مالی}: وزارت امور  خارجه در این زمینه در حال بررسی است و عملا پس از تکمیل اطلاعات آنها، موضع رسمی را اعلام می‌کنیم.

*{در پاسخ به پرسشی درباره امکان خرید واکسن تولید شده توسط روسیه}: وزارت بهداشت در حال رصد واکسن های تولید شده در دنیا برای درمان کرونا است.تاکنون ۲۸ واکسن از مرحله حیوانی عبور کرده است. ما هم قطعا واکسنی که مورد تایید سازمان بهداشت جهانی باشد را خرید می کنیم البته خود ما هم در حال ساخت واکسن هستیم. واکسن روسی را باید بررسی کنیم تا ببینیم این واکسن را بخریم یا سایر واکسن هایی که تولید خواهد شد.

*{درباره اظهارات حسام الدین آشنا درباره وقایع آبان ۹۸}: آماری که درباره آن وقایع اعلام شد درست است و گزارش های آن به رییس جمهور داده شد و اگر آقای آشنا عددی ندارد، بحث دیگری است؛ آنچه اعلام شد، درست است.

*{در واکنش به اقدام آمریکا برای شکایت از ایران به خاطر نقض برجام}: آمریکا از زمانی که از برجام خارج شده است در تمامی اقدامات حقوقی خود شکست خورده است و اکنون به اقدامی متوسل شده است که پایه حقوقی ندارد. آمریکا می گوید چون زمانی عضو برجام بوده است پس می تواند از یکی از بندهای آن استفاده کند ولی روسیه، چین و کشورهای اروپایی با اقدام آمریکا مخالف هستند. فقط اعضای برجام می توانند از سازوکار برجام استفاده کنند و آمریکا هم عضو برجام نیست.

*{با اشاره به جایگاه نه چندان مناسب ترامپ نسبت به رقیب انتخاباتی خود}: ترامپ در این شرایط دنبال کار تبلیغاتی است مثل ایجاد ارتباط بین امارات و اسراییل تا وضعیت افکار عمومی آمریکا را تغییر دهد. البته برای ما فرقی نمیک ند چه کسی رییس جمهور آمریکا شود زیرا ما سیاست اصولی خود را داریم.

*{درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان}: تلاش دولت همواره این بوده است که حقوق بازنشستگان به تدریج افزایش پیدا کند و امروز رییس جمهور دستور دادند تا حکم ها زده شود.

*{درباره نقشه راه سال پایانی دولت}: سند مهمی بر اساس تجربیات گذشته در ستاد اقتصادی دولت تنظیم شده است و امیدواریم رییس جمهور آن را در هفته دولت اعلام کند.

216219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1423424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =