وضعیت نگران‌کننده کرونایی در قم / میزان بستری بیماران ‌از ترخیصی بیشتر شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در حال حاضر وضعیت قم قرمز و میزان بستری بیماران کرونا در قم، بیش از ترخیص شده و این امر نگران‌کننده است.

به گزارش خبرآنلاین از قم : محمدرضا قدیر در جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و پاسخ به بحران در سالن کرامت استانداری اظهار داشت: کرونا هنوز در جهان می‌تازد و ۲۳ میلیون نفر درگیر آن هستند و در بسیاری از کشورها نیز موج دوم شروع‌شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: مرگ‌ومیر در کشور تاکنون در حدود ۲۰ هزار نفر ثبت‌شده و در حال حاضر وضعیت قم قرمز و میزان بستری بیماران کرونا در قم، بیش از ترخیص و این امر نگران‌کننده است و برخلاف سایر استان‌ها سیر صعودی داریم.

وی تصریح کرد:۳۶۰ بیمار در بیمارستان‌ بستری هستند و روزانه ۵۵ نفر بستری می‌شود و ۲ تا ۴ مورد مرگ‌ومیر به‌طور روزانه در قم وجود دارد.

قدیر پیرامون آغاز کنکور سراسری نیز بیان کرد: نظارت بر کنکور در سه مرحله اعمال شد که شامل مرحله قبل از کنکور، هنگام ورود به سالن و خروج است، در مرحله ورود تب سنجی و شناسایی افراد مشکوک انجام شد و در هنگام حضور به سالن نیز پک بهداشتی در اختیار داوطلبان قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص جلوگیری از تجمع خانواده‌ها و پیشگیری از چرخش ویروس و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک در داخل سالن نیز نظارت‌های بهداشتی انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: وضعیت خود اظهاری یکی از مراحلی بود که داوطلبان قبل از ورود به کنکور انجام دادند و کلیه نظارت‌ها تا فردا در برگزاری کنکور ادامه دارد.

وی در مورد پروتکل‌های بهداشتی در فرارسیدن محرم اظهار کرد: در ستاد ملی و وزارت بهداشت نکاتی موردتوجه است و باید دستورالعمل‌ها به‌خوبی رعایت شود و حتی روز گذشته دادگستری کشور بر برخورد قضایی با کسانی که توجهی به پروتکل‌ها نمی‌کنند، تأکید کرد.

قدیر عنوان کرد: عزاداری در فضای بسته و ایجاد ایستگاه‌های صلواتی در شهر ممنوع است و هیئات مذهبی باید توجه داشته باشند از تجمعات جلوگیری شود و به‌غیراز سینه‌زنی و زنجیرزنی نداشته باشند.

وی تصریح کرد:توزیع نذورات باید به‌صورت بیرون‌بر باشد و از ایجاد صف و تجمع جلوگیری شود و مراقبت‌های لازم در حسینیه‌ها و مساجد در حفظ سلامت مردم اتفاق بیفتد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: در دو روز گذشته جلساتی با مراجع داشتیم و توصیه‌های خوبی داشتند که نشان می‌دهد از ما بسیار جلوتر هستند، دراین‌باره آیت‌الله مکارم شیرازی توصیه داشت که مقررات ستاد ملی کرونا به‌طور کامل رعایت شود و مکان عزاداری، سرپوشیده نباشد و جمعیت و وقت نیز محدود شود و همگان از ماسک استفاده کنند.

وی بیان کرد: فضای خوب و همدلی زیادی میان مراجع و مسئولان وجود دارد و باید مردم را همراه کرد، یکی از وظایف ایجاد سلامت معنوی در میان مردم است و جامعه به عزاداری نیاز دارد تا روحشان اغنا شود.

قدیر تأکید کرد: صداوسیما و فضای مجازی و شهرداری کمک می‌کنند تا فضای شهر، فضای عزاداری شود و از طریق تلویزیون مردم بتوانند از فرصت عزاداری در خانه استفاده کنند، به‌ویژه افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند، باید تجمعات را به حداقل برسانند.

وی در پایان گفت: طبق ارزیابی‌های گذشته رعایت پروتکل‌ها در دو صنف مطب‌ها و نانوایی‌ها کمتر بود که در مطب‌ها تلاش کردیم رعایت دستورالعمل‌ها با تذکرات و بازرسی‌های متعدد موردتوجه قرار بگیرد که در دو هفته اخیر ۱۸۵ بازرسی اتفاق افتاد، همچنین با پیگیری لازم رعایت پروتکل‌ها در مطب‌ها و مراکز غیردولتی قم به ۸۵ درصد رسیده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1423536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =