آمادگی وزارت راه و شهرسازی برای همکاری با منطقه آزاد ماکو به منظور توسعه منطقه

وزیر راه و شهرسازی در آستانه هفته دولت در سفر به استان آذربایجان‌غربی، از افتتاح و آغاز چندین پروژه بزرگراهی و آزادراهی و همچنین مسکن خبر داد و اعلام کرد: اتصال تبریز به ماکو به شکل آزادراهی و بزرگراهی یکی از برنامه‌های مهم وزارت راه و شهرسازی است

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی که برای افتتاح و بازدید از چندین پروژه حمل و نقلی و مسکنی در آستانه هفته دولت به استان آذربایجان غربی سفر کرده است، در جریان این سفر، گفت: در سفر به استان هم از آخرین وضعیت پروژه‌های مسکن و زیرساختی بازدید می‌شود و هم تعدادی از طرح‌ها افتتاح و تعدادی طرح جدید آغاز خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امیدوار هستیم با همتی که مردم، فعالان اقتصادی، مسئولان، استاندار و نمایندگان استان دارند، بتوانیم برنامه توسعه آذربایجان غربی را در حوزه زیرساخت و مسکن، گسترس و شتاب بدهیم تا مردم استان از کیفیت مطلوب‌تری از زیرساخت‌ها و سایر امکانات، بهره‌مند شوند.

عضو کابینه دولت دوازدهم در سفر به استان آذربایجان غربی از افتتاح تعدادی طرح اقدام ملی مسکن خبر داد و افزود: منطقه آزاد ماکو یک فرصت بسیار مناسب برای شکوفایی ناحیه شمالی استان است. دروازه کشور به کشورهای همسایه است و ما برای آنکه زیرساخت‌های آنجا آباد شود و توسعه پیدا کند از مشارکت منطقه آزاد حمایت می‌کنیم.

اسلامی با تاکید بر اینکه احداث فرودگاه ارومیه با مشارکت منطقه آزاد انجام شد، توضیح داد: در احداث باند دوم راه یا ساخت آزادراه در این منطقه تاخیر شده است. از سال گذشته تاکنون پیشرفت های خوبی شده است و امروز و فردا در حضور مسئولان استانی در خصوص تکمیل باقیمانده راه تصمیمات جدید و فوری اتخاذ خواهد شد.

وی تصریح کرد: اتصال تبریز به ماکو به شکل آزادرراهی و بزرگراهی یکی از برنامه های مهم وزارت راه و شهرسازی است. فعالیت های وزارت راه و شهرسازی در تکمیل آزادراه تبریز-مرند با پیشرفت مناسبی همراه بوده است. یکی از رکوردهای احداث آزادراه، آزادراه تبریز-مرند است و اتصال مرند به ایواوغلی و ایواوغلی به مرند، جزو برنامه های وزارت راه و شهرسازی است.

اسلامی مشارکت منطقه آزاد را در احداث آزادراه تبریز- مرند مثبت ارزبای کرد و توضیح داد: در برنامه است تا بخشی از این مسیر را به شکل آزادراهی و بخش دیگر را به شکل بزرگراهی به سرانجام برسانیم. اینها از جمله موضوعاتی بوده است که در سفرهای قبلی با استاندار آذربایجان غربی در مورد آن توافق کردیم و در این سفر و مذاکرات آتی به نتیجه خواهیم رساند.

بزرگراه مرند – ایواوغلی در دو قطعه اجرا می‌شود که قطعه اول آن به طول ۱۵ کیلومتر و قطعه دوم به طول ۲۰ کیلومتر است.این مسیر ترانزیتی یک خطه و منتهی به مرز بازرگان، گذرگاه عبور کامیون‌های باری ایران به مقصد ترکیه و کشورهای اروپایی و بالعکس است و سالانه افزون بر ۲۰ هزار کامیون کشنده از آن استفاده می‌کنند که همین امر وقوع تصادفات خونین می‌شود

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1423897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =