افتتاح نیروگاه خورشیدی ۴۸ کیلوواتی متصل به شبکه توزیع برق در سمنان

نیروگاه خورشیدی ۴۸.۲ کیلوواتی متصل به شبکه توزیع برق، در دیوان محاسبات استان سمنان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان در آئین افتتاح این نیروگاه که با حضور نماینده مردم شهرستان سمنان، سرخه و مهدیشهر، معاونین هماهنگی عمرانی و هماهنگی امور اقتصادی استانداری و شماری از مسئولان همراه بود، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: میزان تابش بسیار عالی و برتری استان به علّت عدم وجود پدیده گرد و غبار و شفافیت بالا و وجود زیرساخت های مناسب انرژی و بسترهای لازم برای سرمایه گذاری، از مزایای احداث نیروگاه خورشیـدی در استان سمنان به شـمار می رود.

سید محمد موسوی زاده افزود : رشد اقتصادی از محل ارتقای بهره وری، لزوم کاهش تلفات شبکه بری ها پاسخگویی به مسئولیت های اجتماعی، کمک به پایدارسازی و تنوع بخشی منابع انرژی، توسعه ظرفیت ها، صیانت از محیط زیست و منابع تجدیدپذیر، گسترش تولید و مصرف انرژی های با تمرکز بر حداکثر سازی مشارکت بخش خصوصی، از جمله رویکرد توسعه مولدهای مقیاس کوچک به شمار می رود.

وی با اشاره به تصویب نامه هیات وزیران درخصوص تامین ۲۰ درصد برق مصرفی وزارت خانه ها، موسسات، شرکت های دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی از انرژی های تجدید پذیر اظهار داشت: مجموع قدرت نیروگاه های تجدیدپذیر سنکرون با شبکه توزیع استان، پنج هزار و ۷۳۴ کیلوولت است.

موسوی زاده با اشاره به برآورد انرژی تولیدی سالانه این نیروگاه ۴۸ کیلوواتی به مقدار ۸۱ هزار و ۶۰۰ کیلووات اضافه کرد: انرژی تولیدی نیروگاه افتتاح شده در ۲۰ سال، یک میلیارد و ۶۳۲ هزار کیلووات برآورد می شود.

وی تصریح کرد: عدم انتشار ۵۵ تن آلایندگی co۲ و آلاینده های SPM  - SOX – NOX به مقدار ۴۷۵ کیلوگرم در سال، صرفه جویی ۲۲ هزار و ۱۷۶ مترمکعب در مصرف گاز طبیعی در سال و صرفه جویی ۱۷ هزار و ۴۲۴ لیتر مصرف آب در طی یک سال، از جمله ویژگی ها و شاخص های زیست محیطی نیروگاه خورشیدی منصوبه در اداره کل دیوان محاسبات استان سمنان محسوب می شوند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1424739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =