۰ نفر
۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
شلمچه توسعه یافته ترین بندر خشک کشور است

معاون فنی و امورزیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: شلمچه توسعه یافته ترین بندر خشک و یکی از مهم ترین مبادی های ورود و خروج در کشور است.

به گزارش خبرآنلاین از سازمان منطقه آزاد اروند، موعود شمخانی با حضور در برنامه بازتاب سیمای مرکز آبادان، هفته دولت را فرصتی برای ارائه گزارش عملکرد به مردم دانست و افزود: با نزدیک شدن به پایان دولت تدبیر و امید و با توجه به این نکته که معاونت فنی و امورزیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند طی فعالیت خود در دو دوره دولت، عملکرد خود را کم تر اطلاع رسانی کرده؛ فرصت را مغتنم شمرده و به گوشه ای از خدمات این معاونت در این سال ها اشاره خواهم کرد؛ چراکه بر این باورم وقتی عملکرد را عرضه می کنیم و مردم رضایت مند هستند، بی شک نتیجه بهتری نیز خواهیم گرفت.

شمخانی با اشاره به اهمیت بندرخشک شلمچه و فعالیت های عمرانی انجام شده در این بندر، خاطرنشان کرد: شلمچه یکی از بنادرخشک بی نظیر در بین دیگر بنادر خشک کشور است که در طرح جامع لجستیکی کشور، بعنوان پارک لجستیکی تعریف شده .

وی اظهار داشت: محدوده بارانداز و هسته مرکزی شلمچه ۵۵هکتار است که شامل سایت باراندازی اداری و تجاری به غیر از ۷۳۶هکتار است که این خود جزئی از منطقه شلمچه می شود.

شمخانی بزرگ ترین و شاخص ترین  کاری که  این معاونت در حوزه صادرات شلمچه انجام داده، احداث ۱۳ هکتار بارانداز بندر خشک عنوان کرد و گفت: این بارانداز از سیستم لجستیکی صادرات ما به کشور عراق پشتیبانی می کند.

او تصریح کرد: این ۱۳ هکتار قسمتی از ۵۰ هکتار مجموعه و سایت است که برای ارتقا و تجهیز زیرساخت های لجستیکی آن بسیار هزینه شده است.در واقع اساس کار ۱۳ هکتار بارانداز بود که از سیستم صادراتی، پشتیبانی وسیعی می کند.

شمخانی این زیرساخت را بسیار پر اهمیت دانست و افزود: از دیگر اقدامات انجام شده در شلمچه، ساخت و راه اندازی «ایکس ری» و مسیرهای مرتبط با آن بود.

معاون فنی و امورزیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند، اذعان داشت: ایکس ری علاوه بر آنکه یکی از شروط  مهم کشورعراق برای صادرات بود، از جمله شروط سیستم گمرک خودمان  نیز می شد که می بایست احداث شود.

موعود شمخانی به تعویق افتادن خرید و نصب ایکس ری در این سال ها را به دلیل نوسانات قیمت ارز و قیمت بالای این دستگاه دانست و افزود: نصب « ایکس ری» کامیونی زیرساخت بسیار مهمی برای شلمچه بود، که سرانجام طی ۶ ماه گذشته به بهره برداری رسید.

وی با تأکید بر اینکه شلمچه از توسعه یافته ترین بنادر خشک یا پارک لجستیکی کشوراست، بیان داشت: شلمچه یکی از مهم ترین مبادی های ورود و خروج در کشور است که  برای رسیدن به این جایگاه هزینه ها و زحمات بسیاری انجام شده و امروز می توانیم این امتیاز را به خودمان بدهیم . بعید می دانم در نقاط مرزی کشور بندری به ارتقا و حجم تبادل کالای شلمچه داشته باشیم که به اندازه آن ظرفیت جابه جایی کالا را داشته باشد و یا از نظر سیستم فناوری اطلاعات و آی سی تی ، فیبر نوری، شبکه دوربین مداربسته، سیستم آبرسانی، برق و…در چنین موقعیتی باشد.

شمخانی اظهار داشت: تمام فعالیت های ما در شلمچه منوط است به؛ ارتباط اقتصادی در حوزه بین الملل ، تحریم ها، ارتباط اقتصادی با  کشورعراق و… که همه این موارد می تواند نتیجه کار را کم و زیاد کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: سال گذشته یک میلیارد و دویست میلون دلار  صادرات از مرز شلمچه داشته ایم که عدد قابل قبولی است.

موعود شمخانی آبرسانی به بندر خشک شلمچه و روستاهای مسیر را از دیگر اقدامات انجام شده توسط این معاونت دانست و گفت: موضوع دیگری که هر سال در شلمچه با آن مواجه هستیم حماسه پیاده روی اربعین حسینی است.

وی تأکبد کرد: هزینه های اربعین در منطقه آزاد اروند، تماما برعهده سازمان است که شامل هزینه های جاری، زیرساختی و.. می شود و هرساله تلاش می کنیم این رویداد بزرگ فرهنگی را به بهترین شکل پوشش دهیم.

معاون فنی و امورزیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند، تصریح کرد: دو سال گذشته به پیشنهاد استاندار خوزستان و ستاد اربعین طرحی پیشنهاد شد که مسیر مستقلی برای پیاده روی اربعین احداث شود که طی این مدت نیز پیشرفت خوبی داشته ایم و کم تر از یک سال دیگر به بهره برداری می رسد.

موعود شمخانی، بیان داشت: مسیر ۳کیلومتری جدید موازی با مسیر موجود مواکب احداث گشته که بعد از پایان پروژه، همه مواکب به آن مسیر منتقل می شوند و یک پیاد راه به عرض ۲۴ متر در وسط و ۲ سواره راه برای پشتیبانی مواکب نیز، ایجاد خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1424901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =