اظهارات مهم روحانی درباره گشایش اقتصادی با پیش فروش نفت

رئیس جمهور گفت: اگر قوای مقننه و قضائیه با طرح پیش فروش نفت موافقت کنند، بخش زیادی از کسری بودجه در سال‌های آینده جبران خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور عصر امروز (سه‌شنبه) در نشستی به مناسبت هفته دولت با برخی از مدیران رسانه‌ای در پاسخ به پرسشی در خصوص نوع تعامل دولت با سایر قوا و همچنین سرنوشت طرح پیش فروش نفت به مردم، اظهار داشت: دولت تلاش می‌کرد علی‌رغم تحریم نفت، نفت را در بازار و به قیمت روز به فروش برساند. اما نفت فروخته شده را برای دو سال آینده به خریدار تحویل دهیم. این موضوع به راحتی می‌توانست کسری بودجه را برطرف کند.

در همین رابطه بخوانید؛

کنایه های صریح روحانی به دولت ترامپ و شکست در شورای امنیت

وی تصریح کزد: اینکه گفته می‌شود تعهدات دولت کنونی به آینده واگذار می‌شود، حرف درستی نیست. زیرا دولت‌ها در یک جریان متصل هستند هستند. برای مثال دو میلیون مسکن مهر دولت قبل را دولت تدبیر و امید تکمیل کرد و تحویل داد، گاهی مشاهده می‌شود مجالس تصویب می‌کنند که دولت‌ها اوراق بفروشند، قطعا بخشی از تعهدات حوزه این اوراق به دولت بعدی واگذار می‌شود. باید توجه داشت دولت‌ نماینده مردم است. روند فعالیت دولت‌ها نیز اینگونه است که کارهای آنها به دولت بعدی واگذار می‌شود.

وی با تشریح موضوع هزینه‌های جاری دولت، عنوان داشت: بخش عمده هزینه‌های جاری کشور مربوط به آموزش و پرورش و حوزه بهداشت و همچنین پرداخت حقوق بازنشستگان است. 

روحانی گفت: اجرای طرح فروش نفت به مردم منوط به موافقت دو قوه دیگر است. اگر این موضوع عملی شود، کسری بودجه کشور برای سال‌های آینده به راحتی تأمین می‌شود.

27219

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1425640

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =