۱ نفر
۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸
بازتاب توافق ایران و آژانس در رسانه چینی

العالم نوشت: «سی سی تی وی» تلویزیون دولتی چین با بازتاب بیانیه مشترک ایران و آژانس بین المللی انرژی هسته ای گزارش کرد که توافق های بسیار خوبی میان ایران و آژانس برای تقویت همکاری های دو جانبه حاصل شده است.

 تلویزیون چین روز چهارشنبه تاکید کرد که صدور یک بیانیه مشترک و توافق بر سر مسایل گوناگون از جمله بازدید از دو مکان درخواستی از سوی آژانس، حاصل سفر رافایل گروسی رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران است.

گزارش تلویزیون چین حاکی است که طبق همین بیانیه، ایران توافق کرده است به آژانس امکان دهد از محل های مورد نظر بازدید کند.

دراین گزارش آمده است: این بیانیه مشترک را رییس آژانس بین المللی انرژی هسته ای و رییس سازمان انرژی اتمی ایران منتشر کرده اند.

تلویزیون چین تصریح کرد: بر اساس اعلام ایران و آژانس، تاریخ بازرسی ها مشخص اما علنی نشده است همچنین در این بیانیه حرفه ای گری،  استقلال عمل و بی طرفی آژانس از سوی هر دو طرف مورد تاکید قرار گرفته است.

رسانه چینی یادآورشد که حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در ملاقات گروسی با وی تاکید کرد که تهران مانند قبل به همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی ادامه می دهد.

تلویزیون چین  افزود که  مقام های ایران ضمن تاکید بر تقویت همکاری با آژانس بارها از این سازمان خواسته اند که از فشارهای سیاسی برخی از کشورها فاصله بگیرد و اجازه ندهد در امور فنی و راستی آزمایی های آژانس و حرفه ای گری آن خللی ایجاد شود.

این رسانه چینی همچنین اعلام کرد که بر مبنای اظهارات مقام های ایران سفر رییس آژانس انرژی اتمی  هیچ ارتباطی با اقدام های آمریکا در شورای امنیت ندارد و این سفر بخشی از همکاری های ایران و این نهاد بین المللی است.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1426068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =