وزیر دفاع آمریکا: کره شمالی باید خلع سلاح هسته‌ای شود

ایرنا نوشت: «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا با تاکید بر سیاست متناقض این کشور گفت: واشنگتن به رویکرد پیگیری خلع کامل و قابل راستی آزمایی سلاح‌های هسته‌ای کره شمالی ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» اسپر دیروز در مراسمی در «هاوایی»، موضوع پیگیری برنامه تسلیحات هسته‌ای کره شمالی  را مطرح کرد و گفت که ارتش آمریکا مسئولیت دارد که کشور را در وضعیت آماده‌باش در مقابل کره شمالی نگه‌دارد.

وی با این حال وی افزود که دیپلماسی می‌تواند به بن‌بست در روابط واشنگتن با پیونگ یانگ پایان دهد.

اسپر بیست و هفتمین وزیر دفاع آمریکا است که از دوم مردادماه ۱۳۹۸ عهده‌دار این سمت می‌باشد. بر اساس گمانه‌زنی برخی رسانه‌های آمریکایی، وی ممکن است به سرنوشت «جیمز متیس» نخستین وزیر دفاع دولت «دونالد ترامپ» مواجه شود که به دلیل اختلافاتش با رییس جمهوری درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، مجبور به استعفا شد.

شبکه خیری «سی ان ان» پیشتر گزارش داد: اسپر با فشار ترامپ مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از کره جنوبی مواجه است و خواسته رییس جمهوری آمریکا در تضاد با آن چیزی است که اسپر به عنوان وزیر دفاع برای آمادگی نیروهای نظامی کشورش جهت رویارویی با روسیه و کره شمالی در شرایط بحرانی به آن فکر می‌کند.

ترامپ از زمان روی کار آمدن در کاخ سفید مذاکره با پیونگ یانگ را به منظور خروج از بن‌بست هسته‌ای این کشور در دستور کار قرار داده است، اما  «مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی در اولین موضعگیری آشکار خود در سال ۲۰۲۰ میلادی درباره مذاکرات هسته‌ای آمریکا و کره شمالی تایید کرد که این گفت وگوها در سال گذشته میلادی پیشرفتی نداشته است.

این مقام سئول گفت، یکی از موضوعاتی که باعث تاسف است، اینکه سران دو کشور آمریکا و کره شمالی نتوانستند در دومین ملاقات رسمی خود در سال ۲۰۱۹ میلادی در هانوی پایتخت ویتنام، دستاوردی داشته باشند و به توافق برسند.

مون دست نیافتن به توافق میان این دو کشور را مانعی بزرگ برای پیشبرد رژیم دایمی صلح در شبه جزیره کره دانست.

311311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1426288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =