چند تسلیت برای درگذشت مدیرمسئول ماهنامه فیلم

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و ستاد شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در پیام‎هایی درگذشت مسعود مهرابی مورخ و مولف کتب سینمایی و مدیرمسئول ماهنامه سینمایی فیلم را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پیام علیرضا تابش به مناسبت درگذشت مسعود مهرابی آمده است:

«انالله و انا الیه راجعون

یکی دیگر از پیشکسوتانِ وزین و معتبرِ عرصه رسانه، کتب سینمایی و نقدِ علمی دعوت حضرت حق را لبیک گفت و جامعه هنری و رسانه کشور را در نهایت تألم و اندوه فراوان، به سوگ نشاند.

درگذشت مرحوم مغفور مسعود مهرابی را که در ثبت تاریخ سینمای ایران، کوله‌باری ارزشمند از تألیفات و مکتوباتِ ماندگار از خود به یادگار گذاشت، به خانواده ارجمند، همکاران ماهنامه فیلم و دوستداران شریف ایشان تعزیت و تسلیت عرض نموده، از درگاه پروردگار لطیف، برای روحش علو درجات و آرامش ابدی مسئلت می‌نمایم.»

تلاش بی وقفه برای یک ماهنامه سینمایی

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی نیز در پیامی اعلام کرد: «از درگذشت غم‌انگیز مسعود مهرابی که ۳۸ سال تمام، بی‌وقفه مجله وزین فیلم را در کنار دو ستون دیگر این ماهنامه‌ تخصصی، هوشنگ گلمکانی و عباس یاری منتشر کرد، بسیار متاسفیم. در جمع نشریات خصوصی ایران، این استمرار انتشار و این حد موفقیت در عرصه‌ فرهنگی سینما، به راستی بی‌نظیر است. ضمن این که کتاب «تاریخ سینمای ایران» او نیز از آثار ماندگار تاریخ سینمای ایران است که نزد دوستداران سینما به یادگار خواهد ماند.

مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با نهایت تاسف و تاثر، درگذشت زنده‌یاد مسعود مهرابی را به خانواده محترم وی، دوستان معزز مجله فیلم و همکاران دیرین رسانه‌های جمعی تسلیت گفته؛ برای روح بلند آن سفرکرده غفران واسعه‌ الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می‌نماید. روحش شاد و قرین رحمت الهی باد.»

ضایعه‌ای بزرگ برای جامعه سینمای ایران

 شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت نیز با انتشار پیامی درگذشت مسعود مهرابی، منتقد و روزنامه‌نگار باسابقه و مدیر مسئول ماهنامه فیلم را تسلیت گفت. 

در متن این پیام آمده است: «بازگشت همه به سوی خداوند است. درگذشت مسعود مهرابی نویسنده، روزنامه‌نگار و منتقد باسابقه و مدیر مسئول ماهنامه فیلم، تلخ و حزن‌آور است. او یکی از سه ستون اصلی ماهنامه‌ای است که طوفان‌های سهمگین روزگار را تاب آورده و بر نسل‌های مختلف علاقه‌مند به سینما، ادبیات و فرهنگ تاثیر داشته است.  فقدان او، ضایعه‌ای بزرگ برای جامعه سینمای ایران است. امید که روحش در سایه پر مهر الطاف الهی در آرامش باشد.

دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت این ضایعه را به خانواده محترم مهرابی، همکاران او در ماهنامه سینمایی «فیلم» و  جامعه روزنامه‌نگاران و اهالی سینما تسلیت می‌گوید.

درگذشت یکی از ستون‌های مجله فیلم

عباس یاری همکار او در مجله فیلم در صفحه شخصی‌اش نوشت: «مسعود عزیز،یکی از ستون‌های مجله فیلم هم رفت، چه بگویم؟ چه بنویسم؟».

مسعود مهرابی دانش‌آموخته رشته سینما و تلویزیون از دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه هنر بود و رشته مدیریت تولید فیلم را در سازمان مدیریت صنعتی ایران گذراند.

مهرابی پیش از راه‌اندازی مجله فیلم، با نشریات و مطبوعات مختلفی همکاری داشته و عنوان کاریکاتوریست و نویسنده کتاب را هم در کارنامه خود دارد. او به جز تالیفات سینمایی، نمایشگاه‌های انفرادی و گروهی مختلفی در حوزه کارتون و کاریکاتور در ایران و جهان داشته است.از تالیفات او می‌توان بهتاریخ سینمای ایران ،فرهنگ فیلم‌های کودکان و نوجوانان،پوستر فیلم،کتاب‌شناسی سینمای ایران، از آغاز تا سال ۱۳۷۹و … اشاره کرد.

۲۵۸۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1427397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
    3 0
    خدا رحمت کند. به نظرم مهمترین ویژگی ایشان این بود که یک فرد کاملا حرفه ای بود و در کاری که شروع کرد کاملا مسلط بود