خبرنیوز نوشت:روس ها به نوعی جهان را غافلگیر کردند و اولین واکسن کرونا را به نام خودشان سند زدند.

کار آن قدر جدی بود که پوتین رییس جمهور روسیه، خود رسما این خبر را اعلام کرد تا روز بعد از این اتفاق دخترش اولین گیرنده واکسن کرونا باشد.

پس از اعلام خبر واکسن روسی کرونا، از چین هم خبر رسید که آنها نیز به واکسنی برای مقابله با کرونا دست یافته اند و آن را بر روی شماری از اعضای ارتش این کشور آزمایش کرده اند.

پس از این اتفاق اما رقابت برای آماده کردن نهایی واکسن کرونا شدت یافت به نحوی که آمریکا هم نخواست از رقبایش عقب بماند و اعلام کرد ثبت زود هنگام واکسن های کرونا قبل از اتمام واکسن فاز سه را در دستور کار قرار داده است.

 در خبری مهم تر شرکت دارویی سانوفی فرانسه که به غول داروسازی اروپا مشهور است اعلام کرد واکسن کرونای آنها بالاترین تاثیر را به نسبت سایر رقبا خواهد داشت. آنها می گویند واکسنی که ساخته اند بر پایه «ام ار ان ای» است.

امروز البته اعلام شد که سازمان بهداشت جهانی واکسن کرونا 19 کشور را جهت انجام آزمایش‌های بالینی  تایید کرده است.

طبق گزارش پایگاه «New Europe» در فهرست واکسن‌هایی که مورد تأیید قرار گرفته‌اند اسامی ۳۳ واکسن از ۱۹ کشور انگلستان، چین، روسیه، آمریکا، آلمان، ژاپن، هند، کره جنوبی، بلژیک، سوئد، سنگاپور، ایتالیا، استرالیا، تایوان، کوبا، فرانسه، اتریش و کانادا دیده می‌شود.

 روزنامه گاردین هم گزارش داده سازمان جهانی بهداشت در حال انجام بررسی‌های لازم بر روی ۱۷۰ واکسنی هستند که ادعا شده می‌توانند در پیشگیری از واکسن کرونا موثر باشند.

با این اوصاف می توان به این گمانه رسید که واکسن کرونا حتی ممکن است «کمی» زودتر از آغاز سال نو میلادی وارد بازار شود.

1717

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1427502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =