۰ نفر
۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷
رویا نونهالی و قربانی واقعی «عصر جمعه»

روزنامه خراسان نوشت: رویا نونهالی در فیلم سینمایی «عصر جمعه» که به تازگی در نمایش خانگی منتشر شد، بازی خوب و باورپذیری داشته است.

فیلم سینمایی «عصر جمعه» به کارگردانی مونا زندی حقیقی پس از سال‌ها توقیف، به تازگی مجوز انتشار در نمایش خانگی را دریافت کرد. این فیلم که اولین بار در بیست‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و پس از آن توقیف شد، پنج شنبه هفته گذشته پس از گذشت ۱۵ سال در نمایش خانگی منتشر شد. به بهانه انتشار این فیلم، نگاهی داشته‌ایم به بازی خوب رویا نونهالی و نقشی که او در این اثر ایفا کرده است.

«سوگند» زن عامی طبقه متوسط فیلم

«عصر جمعه» داستان زنی به نام «سوگند» با نام اصلی «شقایق» را روایت می‌کند که پس از سال‌ها، سر و کله خواهرش در زندگی او پیدا می‌شود و ماجراهایی در زندگی‌اش اتفاق می‌افتد. رویا نونهالی در این فیلم نقش شخصیت اصلی قصه یعنی همان «سوگند» را ایفا کرده است. این کاراکتر به همراه پسر نوجوان خود در یکی از طبقات آپارتمان کوچکی زندگی می‌کند و در خانه مشغول کار آرایشگری است. اتفاقاتی که در گذشته برای «سوگند» رخ داده، باعث شده است مسیر زندگی‌اش تغییر کند و سختی‌های زیادی را متحمل شود و بار مسئولیت پسر بیکار و پردردسرش روی دوش او باشد. «سوگند» متعلق به قشر متوسط جامعه است که مانند مردم عامی به فال و طالع‌بینی اعتقاد دارد. سبک زندگی، نوع پوشش و ارتباط او با اطرافیانش نیز نشان می‌دهد «سوگند» زن خجالتی یا باهوشی نیست. بازی خوب و قابل باور رویا نونهالی در فیلم «عصر جمعه» با بازی خوب خود و درکی که از شخصیت «سوگند» داشته است ویژگی‌های شخصیتی این کاراکتر را به نمایش می‌گذارد و مخاطب به خصوصیات مختلف او پی می‌برد. این بازیگر سعی کرده است متناسب با آن چه از کاراکتر «سوگند» گفتیم، با لحن متفاوتی صحبت و حتی در طرز راه رفتن خود نیز هماهنگ با نقش عمل کند، به این ترتیب خیلی خوب به تماشاگر می‌فهماند که مقتدر نیست، در مقابل پسر نوجوان خود بسیار ضعیف است و به طور کلی شخصیت زودباور و ساده‌ای دارد. اگر کاراکتر «زیبا» در فیلم «نیمه شب اتفاق افتاد» را به یاد بیاورید متوجه خواهید شد که او در «عصر جمعه» درست در نقطه مقابل «زیبا» که زن آرام و محجوبی بود، قرار دارد و بازی بسیار متفاوتی داشته است. ناگفته نماند که طراحی لباس بسیار خوب او هم با نقشش کاملا هماهنگ است و تصویر «سوگند» را در ذهن مخاطب قابل باورتر می‌کند.

رویا نونهالی با توجه به ریزه‌کاری‌های نقش خود موفق شده به تناسب قصه نشان بدهد که تنهایی و بی‌پناهی از او چه شخصیتی ساخته است، بنابراین مخاطب به «سوگند» نزدیک و با او تا انتهای قصه همراه می‌شود.

تاثیرگذار در سکانس مهم

رویا نونهالی در یکی از سکانس‌های بسیار مهم فیلم که قرار است راز بزرگی فاش شود، بسیار خوب از پس ایفای نقش خود برمی‌آید. او در این سکانس که باید اتفاق تلخی را که در گذشته برایش رخ داده روایت کند، با بغض و حس بدی که از یادآوری آن اتفاق به او دست داده است، از راز زندگی‌اش پرده برمی‌دارد. رویا نونهالی با بازی فوق‌العاده خود، حس انزجار و ناراحتی‌اش را کاملا به تماشاگر منتقل می‌کند و حس همدلی او را در حساس‌ترین لحظه فیلم برمی‌انگیزد. رویا نونهالی سال ۸۴ در بیست و چهارمین جشنواره فیلم فجر، برای بازی در این فیلم نامزد دریافت سیمرغ بهترین بازیگر نقش اصلی زن شد، اما رقیب مهم او یعنی هدیه تهرانی، این جایزه را برای بازی در فیلم «چهارشنبه سوری» اثر اصغر فرهادی از آن خود کرد، به این ترتیب رویا نونهالی این جایزه را از دست داد.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1427612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ... IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
    0 0
    فیلم و بازی خانم نونهالی واقعا تاثیر گذار بود