خبرهای خوب سازمان جهانی بهداشت‌ درباره نحوه‌ مقابله با کرونا در برخی کشورها

ایسنا نوشت: سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: اروپا نحوه مقابله با افزایش موارد ابتلا به کروناویروس را فرا گرفته است.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: نشانه های امیدبخشی در برخی از کشورهای اروپایی مشاهده شده که نشان می دهد این کشورها قادر به مقابله با شیوع کروناویروس هستند، اگرچه از زمان برداشته شدن محدودیت‌ها موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ روند افزایشی پیدا کرده است.

بروس آیلوارد، مشاور ارشد دبیر کل سازمان جهانی بهداشت با تاکید بر دانش، ظرفیت و مهارت های موجود برای مقابله با روند افزایشی موارد ابتلا گفت: این فاکتورهای مثبت از زمان اوج همه گیری بیماری کووید-۱۹ در کشورهای اروپایی در ماه مارس ایجاد شده است.

به گفته مشاور ارشد دبیر کل سازمان جهانی بهداشت، اکنون اروپا چگونگی شناسایی و قرنطینه افراد آلوده به کروناویروس را فراگرفته است.  

وی افزود: اگرچه نمی توان از وضعیت موجود احساس رضایت داشت، اما برخی علائم امیدوار کننده وجود دارد که نشان می دهد حتی روند افزایشی اولیه را می توان سریعتر از آنچه در فصل بهار اتفاق افتاد به روند کاهشی تغییر وضعیت داد که دلیل آن ظرفیت، مهارت و دانش کسب شده در این مدت است.

همچنین تدروس آدهانوم قبریسوس، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در اظهاراتی گفته است: چهار گام کلیدی وجود دارد که لازم است برای کاهش میزان انتقال بیماری و فراهم ساختن شرایط برای بازگرداندن وضعیت عادی به جامعه برداشته شود.

در گام نخست لازم است از برگزاری بسیاریِ از رویدادهای بزرگ که افراد زیادی گردهم جمع می‌شوند جلوگیری شود، هرچند برای برگزاری برخی تجمعات در شرایط ایمن و در برخی اماکن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، راهکارهایی وجود دارد.

گام دوم اینکه با مراقبت از گروه‌های آسیب پذیر جامعه از قبیل سالمندان می توان موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-۱۹ را کاهش داد. این کار به کاهش فشار وارد شده بر سیستم سلامت نیز کمک می کند.

سوم، افراد خود باید در کاهش شیوع بیماری از طریق رعایت دستورالعمل ها همچون رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شستن دست ها و استفاده از ماسک نقش داشته باشند.

چهارم، دولت ها باید برای شناسایی، قرنطینه، انجام آزمایشات و مراقبت از مبتلایان و ردیابی افراد در تماس با مبتلایان اقدامات لازم را اتخاذ کنند.

به گزارش یورونیوز، وی تاکید کرد: اگر کشورها برای عادی سازی وضعیت زندگی افراد در جامعه جدی هستند باید نسبت به کاهش میزان انتقال بیماری و حفظ جان افراد سختگیر باشند.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1427699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =