افزایش ۱۱درصدی مصرف گاز در قزوین

مدیر عامل شرکت گاز استان قزوین از مصرف یک میلیارد و ۹۸۳میلیون متر مکعب گاز طبیعی در سطح استان قزوین در پنج ماهه اول سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ اسماعیل مفرد بوشهری، مدیر عامل شرکت گاز استان قزوین با اعلام این خبر گفت: با مصرف یک میلیارد و ۹۸۳میلیون متر مکعب گاز در پنج ماهه اول سال۹۹ شاهد افزایش ۱۱درصدی مصرف گاز در بخش‌های مختلف خانگی، صنعتی و تجاری به دلیل گسترش گازرسانی و اشتراک پذیری در سطح استان قزوین نسبت به دوره مشابه سال قبل بوده‌ایم.
بوشهری میزان گاز تحویلی به نیروگاه برق شهید رجایی در پنج ماهه اول امسال را بالغ بر ۱میلیارد و ۹۱میلیون متر مکعب گاز اعلام کرد و افزود: از میزان کل مصرف گاز استان ۵۵درصد آن تحویل نیروگاه شهید رجایی به عنوان بزرگترین مصرف کننده گاز استان شده است.
مدیر عامل شرکت گاز استان قزوین همچنین از مصرف ۲۶۴میلیون متر مکعبی گاز در بخش خانگی در پنج ماه اول سال خبر داد و گفت: این میزان با توجه به توسعه گازرسانی در روستاها و افزایش تعداد مشترکین گاز در بخش‌های مختلف شهری و روستایی نسبت به سال گذشته روند افزایشی داشته است.
 این مقام مسئول مقدار مصرف گاز در بخش صنعت استان را نیز ۵۰۰میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: با توجه به اولویت شرکت گاز در گازرسانی به صنایع و واحدهای تولیدی، میزان مصرف گاز در این بخش نسبت به مدت مشابه سال قبل روند افزایشی داشته و امید است استقبال صنایع در بهره گیری از گاز به عنوان سوخت اصلی روز به روز افزایش یابد و با مدیریت هر چه بهتر و بیشتر انرژی، این نعمت الهی در تمام واحدهای صنعتی استان مورد استفاده قرار گیرد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1427793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =