اتصال ۹۲ درصد مدارس روستایی و صد درصد مدارس شهری همدان به شبکه ملی ارتباطات

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان گفت: در حال حاضر ۸۰۰ روستا به شبکه ملی ارتباطات متصل است و ۴۰ روستای باقی مانده نیز تا دو سال آینده به این شبکه متصل خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین از همدان ؛ مهندس مجتبی ساکی در گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: تمام اپراتورها باید اتصال روستاها به شبکه ملی ارتباطات را فراهم نمایند و این موضوع تنها به مخابرات برنمی‌گردد.

وی با اشاره به اینکه مخابرات سرویس‌دهنده اینترنت ثابت یعنی ADSL است و سایر اپراتورها نیز ارائه‌دهنده اینترنت هستند گفت: طبق قانون وزارت ارتباطات باید در هر روستا یک سرویس تلفن ثابت، یک سرویس تلفن همراه و یک سرویس اینترنت ارائه شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان همدان خاطرنشان کرد: بر اساس قانون برنامه ششم توسعه که پایان آن سال ۱۴۰۰ است باید ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به سرویس اینترنت یا همان شبکه ملی ارتباطات متصل کنیم.

وی اضافه کرد: در استان همدان ۹۳۰ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد که تا پایان سال آینده باید تقریبا ۸۴۰ روستا به شبکه ملی ارتباطات متصل شوند.

ساکی با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۲۸۷ مدرسه روستایی در استان داریم که تا یک هفته آینده یک‌هزار و ۱۶۹ مدرسه به شبکه اینترنت ملی متصل می‌شوند گفت: تعدادی از مدارس برق ندارند و برخی مشکل فنی دارند که نمی‌توان کاری برای آنها انجام داد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1428360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =