۰ نفر
۱۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵
کوشنر سراغ جانسون هم رفت

ایرنا نوشت: دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه با جراد کوشنر داماد و مشاور ارشد رییس جمهوری آمریکا در لندن دیدار و درباره روند سازش در منطقه گفت وگو کردند.

در این دیدار که بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس نیز حضور داشت، طرف‌ها از آنچه توافق تاریخی امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط دو طرف خواندند، استقبال کرده و درباره تلاش‌های گسترده‌تر آمریکا در خصوص تسهیل عادی سازی روابط میان این رژیم با سایر دولت‌های عرب رایزنی کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه و توسعه بین‌المللی انگلیس بیان کرد: راب نیز مشاور رییس جمهوری آمریکا را در جریان نتایج سفر اخیرش به سرزمین‌های اشغالی قرار داد و یادآور شد که طرف‌های مناقشه را به از سرگیری مذاکرات به عنوان نخستین گام در راستای رسیدن به صلح تشویق کرده است.

وی در عین حال ادامه داد که نخست وزیر و وزیر امور خارجه انگلیس بر تعهد دولت لندن به راه‌حل تشکیل ۲ کشور فلسطین و اسرائیل از طریق مذاکره تأکید کردند.

کوشنر اخیراً به همراه یک هیأت اقتصادی به سرزمین‌های اشغالی و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس سفر کرد تا حمایت آنها را از عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی جلب کند.

امارات پس از توافق آغاز روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی تحت نظارت آمریکا در ۲۳ مردادماه، بسرعت همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و تجاری خود را با تل‌آویو آغاز کرد.

پس از سفر هیأت آمریکایی- اسرائیلی از تل‌آویو به ابوظبی، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از سفر قریب‌الوقوع هیأتی از امارات متحده عربی به فلسطین اشغالی در آینده نزدیک خبر داد.

پیش از این وزرای امور خارجه انگلیس و آمریکا نیز به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده تا حمایت خود را از توافق ابوظبی و تل‌آویو اعلام کنند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1428633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =