میزان نوشت: سازمان هواشناسی کشور نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی و وقوع تندبادهای لحظه‌ای در برخی استان‌ها هشدار داد.

این پدیده هواشناسی که از ظهر امروز جمعه مورخ  ۱۴ شهریورماه آغاز شده، رگبار شدید باران و رعد و برق گاهی توام با تندبادهای لحظه‌ای با احتمال تگرگ را در شمال و شمال شرق آذربایجان شرقی، بخش‌های ازاستان اردبیل، جنوب آذربایجان شرقی و شمال استان زنجان ایجاد می‌کند.

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی اگرچه این پدیده اواخر وقت امروز به پایان می‌رسد اما با بالا آمدن آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها و آبگرفتگی و برخورد صاعقه مواجه می‌شویم که در همین راستا به مردم توصیه شده که از اتراق، تردد در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و  از صعود به ارتفاعات خودداری کنند.
هرچند این تنها هشدار سازمان هواشناسی نبوده و سامانه بارشی دیگری هم در برخی مناطق استان‌های کردستان و کرمانشاه بویژه در ارتفاعات صورت می‌گیرد که رعد و برق گاهی توام با تندبادهای لحظه ای، رگبار باران همراه خواهد بود.
در همین راستا با توجه به برخورد صاعقه، بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه ها، جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، آبگرفتگی، مردم باید نسبت به  محکم سازی سازه‌های موقت، اجتناب از صعود به ارتفاعات، خودداری از اتراق و تردد در بستر و حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها توجه داشته باشند.
۴۷۲۳۲
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1428851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =