عبور چک های برگشتی از درّه کرونا / تعداد چک‌های برگشتی کمتر شد، مبالغ سنگین‌تر

خراسان نوشت: تازه ترین آمار بانک مرکزی از چک های برگشتی حاکی از این است که در تیرماه امسال، نسبت تعداد و ارزش این چک ها به کل چک های مبادله ای به ترتیب به 9.6 و 9.5 درصد رسیده و به سطح قبل از دوران کرونا بازگشته است.

 تازه ترین گزارش بانک مرکزی از چک های برگشتی نشان می دهد که در تیرماه امسال و در کل کشور بیش از 9.1 میلیون فقره چک به ارزشی در حدود 205.4 هزار میلیارد تومان مبادله شده است. از این میزان، حدود 874 هزار فقره چک به ارزشی در حدود 19.5 هزار میلیارد تومان برگشت داده شده که نشان می دهد سهم تعداد این چک ها از کل چک های مبادله ای به 9.6 درصد و سهم ارزش این چک ها به 9.5 درصد رسیده است.

بدین ترتیب مقایسه این آمار با آمار چک های برگشتی در ماه های گذشته، افتی محسوس در تیرماه امسال را نشان می دهد. با شیوع کرونا در اسفند سال گذشته، آمار چک های برگشتی رشد چشمگیری یافت. به طوری که سهم تعداد این چک ها از کل چک های مبادله ای در فروردین ، به 18.3 و سهم ارزش این چک ها به 20 درصد رسید که حداقل از تیرماه سال گذشته بی سابقه بود. با این حال در تیرماه، این نسبت ها به قبل از دوران شیوع کرونا یعنی بهمن رسیده است.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1429273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =