آموزش و پرورش به تربیت دینی دانش آموزان توجه بیشتری داشته باشد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه همه ما باید در هنگام نماز توجه لازم را داشته باشیم گفت: آموزش و پرورش به تربیت دینی دانش آموزان توجه بیشتری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در آیین افتتاح سال تحصیلی جدید مدرسه دخترانه شاهد افشار یزد با اشاره به اینکه نماز مهمترین مسئله در دین است اظهار داشت: هر شخصی برای اینکه در مسیر الهی حرکت کند باید به نماز توجه داشته باشد.
وی به روایات متعددی که در باب نماز و اصول و شرایط آن بیان شده اشاره کرد و افزود: اینکه ما در قرآن و روایات به کرات شاهد توجه به نماز هستیم نشان دهنده اهمیت این واجب دینی است.
نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: در نماز هم باید سعی کنیم آداب آن را به درستی رعایت کنیم، برخی از ما نماز می خوانیم بدون اینکه کوچکترین توجهی داشته باشیم و یا حتی ادب ایستادن در نماز را هم رعایت کنیم.
ناصری یزدی گفت: باید تلاش کنیم که هر یک از ما نماز را به درستی برپا داریم و به دیگران هم سفارش کنیم نماز بخوانند؛ در نماز هم باید بدانیم روبروی چه کسی ایستاده ایم و با چه کسی صحبت می کنیم، وقتی این موضوع را بدانیم که در برابر خداوند عالمیان قرار داریم، قطعا کاملا ادب حضور را رعایت می کنیم.
امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت افزایش توجه آموزش و پرورش و مدارس به تربیت دینی دانش آموزان تاکید کرد و گفت: متاسفانه امروز به بحث تربیت دینی دانش آموزان کمتر توجه می شود.
وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان امروز مدیران و آینده سازان فردای کشور و پدران و مادران آینده جامعه ما هستند، اگر ما به تربیت دینی آنها توجه نکنیم قطعا در آینده با مشکل مواجه می شویم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1429850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =