۰ نفر
۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
تجلیل از ۱۴ تعاونی برتر همدان

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان گفت: در هفته تعاون امسال از ۱۴ طرح تعاونی با ۲۳۵ فرصت شغلی در استان همدان بهره برداری شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ ظاهر پورمجاهد با بیان اینکه کل تعاونی های فعال در استان همدان یک هزار و ۱۷۲ مورد است، افزود: با تشکیل این تعداد تعاونی برای ۱۷ هزار و ۴۳۲ نفر به طور مستقیم فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد تعاونی های فعال این استان خدماتی هستند خاطرنشان کرد: ۱۶ درصد از تعاونی ها توزیعی و ۵۴ درصد تعاونی‌های تولیدی شامل کشاورزی، صنعتی و فرش‌دستباف است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری همدان اظهار داشت: حدود ۹۰۰ هزار تن از جمعیت استان همدان عضو تعاونی‌ها هستند و ۱۴ شرکت تعاونی استان در هفته تعاون امسال شایسته تقدیر انتخاب شده اند.

وی با بیان اینکه تعاون به معنای حذف واسطه ها است گفت: تعاونی ها نگاه مردم محور دارند و باید اقتصاد استان به سمت تعاونی ها سوق یابد.

پورمجاهد ادامه داد: بر این اساس تعاونی ها واحدهای کوچک ویژه اقتصادی هستند که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در تولید ملی، کارآفرینی و جذب نیروی کار با افراد جامعه مشارکت می‌کنند.

پورمجاهد تاکید کرد: سیاست دولت تدبیر و امید و استاندار همدان بر این است که با تمام توان تلاش کنیم در حوزه اشتغال، تولید، سرمایه گذاری و معیشت مردم کار ویژه ای اتفاق بیفتد.

وی تصریح کرد: باید باور تعاون، فرهنگ کار به ویژه کار جمعی در جامعه تقویت شود، چرا که فعالیت در عرصه تعاون علاوه بر تاب‌آوری اقتصادی در شرایط اعمال تحریم‌ها با حاکم بودن روح جمعی سبب نقش آفرینی در پیشرفت کشور می شود.

لازم به ذکر است، جشنواره تعاونی های برتر هر سال در هفته تعاون از ۱۳ تا ۱۹ شهریور ماه برگزار می‌شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1430294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =