اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان اعلام موجودیت کرد

اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان سینمای ایران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام موجودیت کرد و سرانجام تهیه‌کنندگان سینما (چهار تشکل صنفی تهیه‌کنندگی) در زیر یک صنف واحد تهیه‌کنندگی قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان سینمای ایران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام موجودیت کرد.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

«‌سینمای نوین ایران، در حالی وارد پنجمین دهه فعالیت خود می‌شود که به جهت حضور مراجع و متولیان متعدد تصمیم‏ تصمیم‌گیری، و میدان-داری خسارت‌بار جریان‌های پیدا و پنهان و همچنین مدیریت‌های فاقد پشتوانه‌های تخصصی و دلسوزی لازم در حوزه‌های مرتبط، با موانع بسیاری مواجه بوده و هست.

تصمیم‌سازی‌های سلیقه‌ها و بی نصیب از شناخت‌های روزآمد و آینده‏ آینده‌نگر، مشکلات عدیده‌ای را تاکنون برای سینمای ایران پدید آورده که متاسفانه نه تنها به مرور از تعداد و تخریب آنها کاسته نشده، بلکه در روندی افزایشی همچنان در حال تکثیر و تداوم هستند.

امروز دیگر نمی‌توان به این واقعیت بی اعتنا بود که برون رفت از شرایط موجود و ایجاد ساختاری نوین و کارآمد که شایسته شأن و اعتبار سینمای ملی ایران باشد، طرحی نو می‌طلبد؛ طرحی نو که به تحکیم، تقویت و حراست از داشته‌ها و مطالبه حقوق نداشته بیانجامد و راه‌های ایجاد اختلال در امنیت سرمایه‏  گذاری و فعالیت‌های تولیدی تهیه‌‏ کنندگان را مسدود کند.

لذا در مسیر تحقق اهداف و توسعه پایدار سینمای ایران، با همگرایی و هم افزایی توانایی‌های شخصی و صنفی، صنوف تهیه‌کنندگی، به‌عنوان موجه‌ترین نهادهای غیردولتی، غیرسیاسی و صرفاً صنفی، در آستانه روز ملی و مبارک سینمای ملی ایران، با اعلام موجودیت و فعالیت «اتحادیه صنف تهیه‌کنندگان سینمای ایران»، که در برگیرنده تمامی فعالان عرصه تهیه‌کنندگی در سینما است، قدم به میدان گذاشته و با امید به آینده‌ای پربارتر، جهت خدمت به بقا و ارتقای سینمای سربلند ایران و منافع مشترک همه آحاد آن، اعلام آمادگی می‌کند.

امروز که دوستان نادان سینما، دست در دست دشمنان دانای آن، عرصه را از همه سو بر فعالیت‌های سالم و قانونی تهیه کنندگان واقعی و حرفه‌ای تنگ کرده و امکان بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی، قانونی و اجتماعی را دشوار ساخته‌اند، خرسندیم اعلام کنیم که این همگرایی و اتحاد، از مسیری واقع‌بینانه، مصلحت جویانه، خودجوش و اختیاری عبور کرده و به نتیجه کنونی رسیده است.

۲۵۸۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1430357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =