۰ نفر
۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱
شاه سعودی به جانسون چه گفت؟

ایرنا نوشت: بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس امروز (سه‌شنبه) در تماس تلفنی با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان تحولات منطقه خاورمیانه را بررسی کردند.

 

به گزارش دفتر نخست وزیری انگلیس، دو طرف درباره آنچه نقش مهم عربستان در حل بحران یمن و روند صلح خاورمیانه خواندند، رایزنی کردند. 

جانسون همچنین درباره اهمیت افزایش تلاش‌های برای مقابله با ویروس کرونا و همکاری دو کشور برای عبور از این بحران جهانی تبادل نظر کردند.
نخست وزیر انگلیس هفته پیش نیز با «محمدبن‌سلمان» ولیعهد عربستان سعودی درباره بحران یمن که تاکنون هزاران قربانی و خسارت های زیادی به‌جای گذاشته تلفنی گفت‌وگو کرد.

در این تماس تلفنی دو طرف درباره حمایت از تلاش‌های مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن رایزنی کردند.

این درحالیست که انگلیس از زمان آغاز جنگ یمن مجوز فروش حدود ۶ میلیارد پوند سلاح به عربستان سعودی را صادر کرده و در آموزش نیروهای سعودی نقش جدی داشته است.  

بر اثر این تجاوز تاکنون هزاران یمنی کشته شده و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.
چندی پیش یک نشریه انگلیسی فاش کرد که دولت لندن در حال کمک به آموزش نظامی ۱۷ کشور از جمله عربستان سعودی است که در فهرست ناقضان حقوق بشر وزارت امور خارجه انگلیس قرار دارند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1430405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =