ظریف بازهم به مجلس احضار شد/ تصمیم مجلس درباره ممنوعیت انتصاب مدیران دوتابعیتی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی از آمدن ظریف به صحن برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، این روزها خبرهایی که از ساختمان هرمی میدان بهارستان در فضای مجازی و رسانه‌ای منتشر می‌شود کم نیست؛ یک روز صحبت از طرح‌ انسداد شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود و روز دیگر ماجرای اصلاح قانون انتخبات حاشیه ساز می‌شود. البته در کنار همه اینها موضوع احضار وزرا برای سوال و استیضاح هم کم نیست. 

احضار دوباره ظریف به مجلس

با وجود آنکه مجلسی‌ها از تریبون‌های مختلف مدعی می‌شوند که هدفشان کمک به دولت است اما آنچه از پیچ و تاب لابی خانه ملت به گوش می‌رسد معنای دیگری را در ذهن تداعی می‌کند. خرداد ماه بود که محمدجواد ظریف برای ارائه گزارشی از آنچه در وزارت خارجه در جریان است میهمان بهارستانی‌ها بود اما گویا میزبان جدید چندان با آداب میزبانی آشنا نبود و جنجالی به پا کردند که تا چند روز ویدئوهای آن در فضای مجازی دست به دست می‌شد. 

حالا از آن تاریخ کمتر از سه ماه گذشته است و دوباره اهالی خانه ملت ظریف را به مجلس فرا خواندند. 

در این رابطه ابوالفضل عمویی درباره جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، به ایلنا گفت: قرار بود که جناب آقای ظریف  وزیر امور خارجه در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست برای پاسخگویی به سوالات ملی  ۸ نفر  نمایندگان حضور پیدا کنند اما ایشان تشریف نیاوردند. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد:  طبق تبصره ۱ ماده ۲۰۸ و بند ۱ ماده ۲۰۷ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، جلسه سوال این نمایندگان در صحن علنی برگزار خواهد شد.

وی درپاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که امروز ظریف میزبان وزیر امورخارجه هند بوده است و شاید به این دلیل به جلسه کمیسیون نرسیده است، گفت:جلسه دوم دعوت از وزیر امور خارجه بود. 

عمویی افزود: اولین بار وزیر در تاریخ ۲۶ مرداد هم برای پاسخ به سوالات دعوت شده بودند که تشریف نیاوردند. برای جلسه امروز هم در نامه‌ای اعلام کردند که امکان حضور ندارند. از این جهت طبق آیین‌نامه سوال به صحن علنی فرستاده شد.

وی در پایان گفت:کمیسیون در ادمه به بحث بررسی ادامه طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل پرداخت.

ممنوعیت انتصاب دوتابعیتی‌ها 

احمد نادری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (سه شنبه 18 شهریور) این کمیسیون به فارس گفت:  طرح ممنوعیت انتخاب یا انتصاب مقامات و مدیران دارای تابعیت مضاعف و مرتبط با کشورهای خارجی با اصلاحاتی در این کمیسیون به تصویب رسید.

آنها این طرح  تنها به منظور بسته شدن راه سو استفاده تصویب کردند اما گویا فراموش کرده‌اند این موضوع می‌تواند کشور را از مدیریت افرادی که متخصص هستند محروم کند. 

27216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1430415

برچسب‌ها