آغاز ثبت نام متقاضیان تسهیلات رونق تولید در  استان سمنان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: با پرداخت بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی استان ، پرونده تسهیلات ۹۸ در استان بسته و فرآیند ثبت نام متقاضیان تسهیلات برای سال ۹۹ آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان سمنان ، علی تشنه دل، ضمن بیان اینکه بسته رونق تولید سال ۹۹ هم مانند سال‌های گذشته ابلاغ‌شده است، تأکید کرد: هموارسازی مسیر تولید ملی، رونق بخشیدن به تولید داخلی و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی در راستای تحقق شعار سال و جهش تولید از اهداف این ابلاغیه هستند.
دبیر کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان بابیان اینکه بسته حمایتی رونق تولید نسبت به تأمین نقدینگی موردنیاز طرح‌های نیمه‌تمام تولیدی نیز در استان اقدام خواهد کرد، گفت: این طرح به واحدهای نیمه‌تمامی که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیک دارند تعلق خواهد گرفت.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان بابیان اینکه تأمین سرمایه در گردش بنگاه‌های اقتصادی دومین هدف این تسهیلات است، بیان کرد: واحدهای تولیدی صنعتی ، کشاورزی و صنفی متقاضی تسهیلات با مراجعه به سامانه بهین یاب می توانند نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند تا با انجام بررسی های لازم جهت دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شوند.
وی تصریح کرد: از شهریور ماه سال ۹۸ تا کنون در حدود ۱۶ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب رونق تولید ۹۸ و بند الف تبصره ۱۸ برنامه تولید و اشتغال به ۶۱۴ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شده است که از مجموع تسهیلات پرداختی ، ۳۸۷ واحد به ارزش حدود ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال مربوط به رونق تولید و ۲۲۷ واحد به ارزش ۳۹۱۰ میلیارد ریال مربوط به بند الف تبصره ۱۸ می باشد.
علی تشنه دل ضمن تقدیر از عملکرد بانکهای عامل در پرداخت تسهیلات به بنگاه های تولید خاطرنشان کرد: بانک ملی با ۲۶ درصد ، بانک تجارت با ۱۶ درصد ، بانک صادرات با ۱۴ درصد ، بانک سپه با ۱۲ درصد و بانک صنعت و معدن با ۹ درصد به ترتیب بیشترین درصد پرداختی از مجموع تسهیلات پرداخت شده به واحدهای تولیدی را دارند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1430685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =