گام دانشگاه سمنان برای شناسایی بیشتر ویروس کرونا و پیوند یافته های علمی مرتبط با آن

سمپوزیوم بین‌المللی دو روزه رویکردهای زیستی، پزشکی و علوم پایه به کووید-۱۹ با حضور صاحبنظران داخلی و خارجی این رشته به صورت مجازی و به میزبانی دانشگاه سمنان از صبح پنجشنبه آغاز شده است .

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ؛  رئیس دانشگاه سمنان در آئین افتتاحیه این سمپوزیوم بین المللی گفت : کرونا زندگی بشر را متحول کرد و فاجعه آفرینی آن در جهان و متاثر ساختن جوانب مختلف اقتصادی ، سیاسی و زیست محیطی بشر حتی در کشورهای پیشرفته به وضوح گویای این واقعیت است که زندگی کردن در یک جامعه مدرن لزوما به معنای داشتن یک زندگی ایده ال و امن نیست .
دکتر نصیری افزود : نکته جالب توجه آن است که هم اکنون نگاه دنیا به دستان توانا ، ذهن خلاق و البته شجاعت و جسارت دانشمندان  حوزه های گوناگون علوم زیستی  از ویروس شناسان  ، ایمنی شناسان و متخصصان علم ژنتیک و دیگران دوخته شده است تا شاید راهکار اساسی برای رهایی از این شرایط دشوار فراهم آوردند .
وی اظهار داشت : این سمپوزیم بین المللی  به همت دانشگاه سمنان و همکاری انجمن زیست شناسی ایران با بهره گیری از اساتید مجرب و توانمند داخلی و بین المللی بر آن است تا  تهدید ها و فرصت های پیش روی ناشی از عملکرد ویروس کرونا را با نگاه علمی ، صریح و دقیق به بحث گذاشته تا  به راهکارهای نوین و عملی جهت مقابله و مدیریت بیماری کووید ۱۹ دست یابند و دانش کسب شده توسط محققان برجسته ملی و بین المللی را به اشتراک بگذارند .
دکتر نصیری اضافه کرد : در این راستا دانشگاه سمنان به عنوان یکی از دانشگاههای بزرگ و جامع ایران با توانمندیهای گروه زیست شناسی خود در راستای ماموریت های تعریف شده و با همکاری اساتید گرایش های مختلف علوم زیستی آمادگی کامل خود را جهت هر گونه همکاری ملی و منطقه ای و جهانی در جهت مقابله با ویروس کرونا  اعلام می کند .
رئیس دانشگاه سمنان اظهار امیدواری کرد : این سمپوزیوم گامی در جهت شناسایی و امید بخشی هر چه بیشتر به درک انسانها از این ویروس خطرناک باشد .
گفتنی است ؛ در مدت دو روز برگزاری این سمپوزیوم بین المللی یافته ها ، مقالات و نتایج تحقیقات انجام شده داخلی و خارجی مرتبط با ویروس کرونا به اشتراک گذاشته می شود .
این سمپوزیوم بین المللی از برنامه های بیست و یکمین کنگره ملی و نهمین کنگره بین المللی زیست شناسی ایران است که بهمن ماه امسال به میزبانی دانشگاه برگزار خواهد شد .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1431457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =