موضع‌گیری حماس نسبت به توافق اسرائیل و بحرین

فارس نوشت: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین توافق عادی‌سازی روابط بین بحرین و رژیم صهیونیستی را شدیداً محکوم کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) توافق رژیم صهیونیستی و بحرین بر سر عادی‌سازی روابط را محکوم کرد و گفت که این توافق به دنبال اجرای «معامله قرن» است.

خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از جنبش حماس گزارش داد: «توافق اسرائیل و بحرین بر سر عادی‌سازی روابط اصراری است بر اجرای بندهای معامله قرن که به دنبال نابودی آرمان فلسطین است».

ترامپ دقایقی پیش در توییتر با اعلام عادی‌سازی روابط بین منامه و تل‌آویو نوشت: «امروز یک گشایش تاریخی دیگر اتفاق افتاد! دو دوست بزرگ ما، اسرائیل و پادشاهی بحرین به توافقی برای صلح دست پیدا کردند- بحرین دومین کشور عربی است که ظرف ۳۰ روز با اسرائیل صلح می‌کند.»

آمریکا، بحرین و رژیم صهیونیستی در این ارتباط بیانیه مشترکی صادر کردند. در این بیانیه آمده است: «ایالات متحده از بحرین بابت میزبانی کارگاه "صلح برای رفاه" که  به منظور پیشبرد آرمان صلح، عزت و فرصت‌های اقتصادی برای فلسطینی‌ها روز ۲۵ ژوئن  ۲۰۱۹ در منامه برگزار شد، قدردانی می‌کند.» 

اعلام عادی‌سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و رژیم آل خلیفه در حالی اعلام می‌شود که هنوز از اعلام توافق مشابه بین امارات و رژیم اسرائیل یک ماه نمی‌گذرد. آن توافق نیز به گفته ترامپ، با وساطت آمریکا حاصل شده بود.

قرار است سه‌شنبه هفته آینده مقامات امارات و رژیم صهیونیستی در مراسم امضای توافق عادی‌سازی روابط موسوم به «توافق صلح ابراهیم» حضور داشته باشند. رسانه‌های صهیونیستی گفته‌اند که ولی‌عهد بحرین نیز در این مراسم حضور خواهد داشت.

رئیس جمهوری آمریکا هشتم بهمن سال گذشته طی نشستی در کاخ سفید به همراه «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از طرح معامله قرن خود که مدعی است برای پایان دادن به منازعه فلسطینیان و صهیونیست‌ها است، رونمایی کرد.

در این طرح تحمیلی، شهر قدس به کلی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، به این رژیم واگذار شده و مقرر گردیده که تنها بخش‌هایی از شرق این شهر به دولت فلسطین واگذار شود. این طرح تحمیلی آمریکا اعتراض بسیاری از کشورهای جهان را در پی داشته است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1431479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =