۱ نفر
۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۰
افسرآگاهی،قربانی کینه‌جویی‌شرورمسلح

خراسان نوشت:رئیس دایره جرایم خشن پلیس آگاهی خراسان رضوی، قربانی کینه جویی مسلحانه یک شرور سابقه دار از برادر وی شد که کارمند زندان تربت حیدریه بود.

این حادثه تلخ ظهر روز چهارشنبه گذشته در شهرستان فیض آباد زمانی رخ داد که سرهنگ سیدجواد جعفریان (رئیس دایره مبارزه با زورگیری و سرقت های به عنف پلیس آگاهی خراسان رضوی) به همراه برادرش که کارمند زندان تربت حیدریه است، سوار بر یک دستگاه وانت پیکان به خیابان امام خمینی(ره) رفتند و مقابل یک فروشگاه توقف کردند. هنوز لحظاتی از توقف پیکان وانت در حاشیه خیابان نگذشته بود که خودروی سواری دیگری مقابل آن ها توقف کرد.

در این هنگام جوان سابقه داری از خودرو بیرون پرید و به سمت سرنشینان وانت پیکان رفت او که به خوبی کارمند زندان را می شناخت و بارها به خاطر قانون مداری سیدجعفر در زندان، کینه عمیقی از وی به دل گرفته بود، به بهانه‌جویی و مشاجره پرداخت. در حالی که کارمند زندان هنوز معتقد بود نباید فرقی بین هم روستایی و همشهری اش با دیگر زندانیان باشد و او طبق مقررات قانونی با همه زندانیان رفتار می‌کند، ناگهان مشاجره ها به درگیری فیزیکی انجامید که در این میان نوجوانی از کنار پیکان وانت به سمت علی-چ حمله ور شد و شی ء نوک تیزی را به طرف وی پرت کرد و از محل گریخت.

جوان ۳۲ ساله که چند سابقه شرارت و اخلال در نظم عمومی دارد بلافاصله به سوی خودروی سواری اش دوید و اسلحه شکاری برداشت او برای قدرت نمایی ابتدا گلوله ای هوایی شلیک کرد و سپس کارمند زندان را هدف گرفت و با شلیک یک گلوله او را خون آلود نقش بر خیابان کرد.

در این هنگام سرهنگ سیدجواد جعفریان (رئیس دایره مبارزه با زورگیری و سرقت های به عنف پلیس آگاهی خراسان رضوی) با دیدن این صحنه هولناک به پشت وانت پیکان رفت تا از دید شرور مسلح پنهان بماند اما او به سمت وی نیز حمله ور شد و او را هم با شلیک گلوله ای دیگر روی زمین انداخت. شرور مسلح سپس اسلحه اش را به صورت چوبدستی گرفت و ضرباتی را بر سر و صورت و پیکر مجروحان فرود آورد و سوار بر خودرو از محل گریخت.

چند دقیقه بعد با تماس اهالی خیابان امام خمینی(ره) فیض آباد با پلیس ۱۱۰، بی درنگ نیروهای گشت کلانتری به طرف محل وقوع حادثه حرکت کردند. امدادگران اورژانس نیز که همزمان با پلیس به محل رسیده بودند پیکرهای غرق در خون دو برادر را به بیمارستان انتقال دادند اما معاینات پزشکی نشان داد که سرهنگ سیدجواد جعفریان (افسر ارشد پلیس آگاهی خراسان رضوی) بر اثر عوارض ناشی از اصابت گلوله جان خود را از دست داده است اما برادر وی در مرکز درمانی بستری شد و با تلاش کادر درمانی نجات یافت.

بنابر این گزارش، از سوی دیگر در حالی که نیروهای انتظامی ماجرای فرار «علی- چ» (متهم به قتل سابقه‌دار) را به همه مراکز انتظامی اطلاع دادند ، سردار محمد کاظم تقوی ( فرمانده انتظامی خراسان رضوی )،نظارت و هدایت عملیات را شخصا بر عهده گرفت و به این ترتیب گروه ورزیده ای از کارآگاهان و نیروهای اداره اطلاعات جنایی  پلیس آگاهی خراسان رضوی ،  به یاری دیگر عوامل انتظامی شتافتند و عملیات اطلاعاتی و ردیابی آغاز شد. کارآگاهان آگاهی فیض‌آباد نیز که در جست وجوی قاتل فراری بودند به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می داد متهم به قتل به منزل پسرعمویش گریخته و سپس در منزل پدری اش مخفی شده است اما وقتی نیروهای انتظامی به آن جا رسیدند، مشخص شد که علی – چ به همراه دیگر بستگانش و با خودروی پژو پارس به سمت بیابان های فیض آباد فرار کرده اند. به این ترتیب عملیات تعقیب و گریز در حالی وارد مرحله جدیدی شد که متهمان فراری با سرعتی سرسام آور در جاده های خاکی و بیابان به فرار ادامه می دادند.

در نهایت پس از چند ساعت تعقیب و گریز و اجرای طرح مهار در منطقه دو برادر متهم فراری دستگیر شدند اما بررسی ها بیانگر آن بود که «علی – چ» با ترفندی خاص به سوی کاشمر رفته است. 

با انتقال دو خودروی توقیف شده به مقر انتظامی، عملیات ردیابی به کاشمر رسید اما تحقیقات غیرمحسوس نشان داد که متهم فراری به همراه خواهر و یکی از پسرعموهایش از مسیر بردسکن -سبزوار و شاهرود  به طرف تهران در حرکت هستند. مشخصات خودروی  پژوی خواهر علی بلافاصله به همه گشتی ها و مراکز انتظامی اعلام شد تا این که نیروهای انتظامی گرمسار درحالی به اجرای طرح مهار پرداختند که کارآگاهان پلیس آگاهی و نیروهای فیض‌آباد همچنان در تعقیب متهمان فراری بودند.

درحالی که همه این عملیات با استفاده از تجربیات و راهنمایی های سردار تقوی هشت ساعت به طول انجامید، ساعتی بعد خودروی پژوی حامل متهمان وارد  کمین نیروهای گرمسار شد و در یک عملیات ضربتی و هماهنگ حلقه های قانون بر دستان متهمان گره خورد.  «علی- چ» که فکر نمی کرد به این سرعت در دام قانون گرفتار شود، بلافاصله لب به اعتراف گشود و گفت: من سه گلوله با اسلحه شکاری شلیک کردم که اولین آن به صورت هوایی بود.بعد هم دو تیر به سوی «جعفریان‌ها» شلیک کردم اما قبل از آن زمانی که پشتم سوخت و نوجوانی از محل فرار کرد فهمیدم که او ضربه ای به من زده است!

وی در عین حال درباره انگیزه خود از ارتکاب این جنایت مسلحانه هولناک نیز گفت: من در زندان به سید جعفر می گفتم ما همشهری هستیم! هوای ما را  نداری! چرا نزد دیگر زندانیان مرا خراب می کنی؟ به او گفتم من که از خانواده مقتول رضایت گرفتم و آزاد شدم ولی تو کار خوبی نکردی که هوای مرا نداشتی! این متهم به جنایت مسلحانه ادامه داد: همین مشاجره منجر به درگیری شد که من هم اسلحه را از داخل خودرو برداشتم و شلیک کردم.

17302
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1431500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =