۵بیمارستان متخلف در قزوین به دستگاه قضا معرفی شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: ۵بیمارستان به دلیل استاندارد نبودن سیستم بی‌خطرسازی پسماند به دستگاه قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حسن عباس نژاد، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با تایید خبر فوق بیان کرد: ۵بیمارستان شهرستان قزوین به دلیل استاندارد نبودن سیستم بی‌خطرسازی پسماند به دستگاه قضایی معرفی شدند.
عباس نژاد در ادامه گفت:  سیستم بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی به روش شیمیایی در برخی بیمارستان‌ها بر اساس قوانین سازمان بهداشت جهانی مورد تایید سازمان حفاظت از محیط زیست نیست.
او در این خصوص افزود: در مکاتبه‌هایی با دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین به مراکز بهداشتی و بیمارستان های استان موضوع الزام بی‌خطر کردن اصولی پسماندهای عفونی اعلام و در کارگروه‌های پسماند نیز  مطرح شد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین همچنین بیان کرد: پس از پیگیری های انجام شده، با صدور اخطار زیست محیطی، فرصتی یک ماهه به بیمارستان‌ها داده شد تا سیستم های بی‌خطرساز پسماند عفونی خود را به دستگاه‌های مورد تایید محیط زیست تغییر دهند، که در صورت عدم تغییر در سیستم بی خطر سازی، خروجی پسماندهای عفونی آنها بی‌خطر شده و عفونی تلقی می گردد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین در پایان اظهار کرد: بعد از عدم تمکین بیمارستان ها با این ضوابط و پایان فرصت، اداره حفاظت محیط زیست قزوین از ۵بیمارستان شکایت کرده و مسئولان آنها به دادگاه معرفی شده اند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1432049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =