رئیس بنیاد شهید: ۱۰هزار مسکن ایثارگران در استان فارس ساخته می‌شود

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به امضای تفاهم‌نامه برای تأمین زمین برای ساخت ۱۰هزار مسکن ایثارگران در استان فارس گفت: علاوه بر آن برای تأمین اشتغال ۱۲هزار نفر از جامعه ایثارگران برنامه‌ریزی شده است

به گزارش خبرآنلاین از فارس : سعید اوحدی بعد از ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به وجود ۱۵هزار شهید، ۲هزار آزاده و جانباز در استان فارس اظهار داشت: اگر شهدا و جانبازان نبودند، امروز اسمی از اسلام و ارزش‌های اسلامی وجود نداشت. اگر سردار سلیمانی نبود داعشی‌ها و تکفیری‌ها و برخی از کشورهای مرتجع منطقه با همه امکانات و پیشرفته‌ترین سلاح‌ها که در اختیار داعشی‌ها قرار دادند، امروز اسمی از قبور شریف اهل‌بیت(ع) در کربلا و نجف نبود.

 وی با بیان اینکه همسران و خانواده شهدا و جانبازان در طول این مدت سختی‌های زیادی را پشت‌سر گذاشتند گفت: طی این سال‌ها از گردنه‌های سخت عبور کردیم و امروز هم با تأسی به همان فرهنگ و با همدلی می‌توانیم از این شرایط عبور کنیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با یادآوری اینکه "امروز ساده‌ترین اقلام بهداشتی و داروهای جانبازان را از ما دریغ می‌کنند" افزود: کشورهای غربی اجازه ورود داروی مخصوص جانبازان را به ما نمی‌دهند؛ وزارت بهداشت تلاش می‌کند واکسن ساده آنفلوآنزا را وارد کند.

اوحدی با ابراز اینکه دشمن همه ظرفیت‌های خود را با تمامی قوا به‌کار گرفته است، اضافه کرد: دشمن حتی در شرایط کرونایی نیز رحم نکرده است و از هر فرصتی برای ضربه زدن به کشور استفاده می‌کند.

وی با اعلام امضای تفاهم‌نامه برای تأمین زمین برای ساخت ۱۰هزار مسکن ایثارگران در استان فارس عنوان کرد: خانه‌دار کردن ایثارگران نسبت به ۱۵ سال گذشته ۲۵۰ برابر شده است علاوه بر آن برای تأمین اشتغال  ۱۲هزار نفر از جامعه ایثارگران برنامه‌ریزی شده است.

خدمت به شهدا و ایثارگران برکت کار در جمهوری اسلامی است

آیت‌الله لطف‌الله دژکام امام جمعه شیراز نیز در این جلسه با بیان اینکه "حضرت امام سجاد(ع) که امروز سالروز شهادتش است" گفت: این امام بزرگوار از ایثارگران است و باید از شخصیت امام سجاد(ع) در راستای وظیفه خدمت به جامعه ایثارگری الگو برداریم و پیرو خوبی باشیم.

وی با اظهار اینکه احمدبن موسی(ع) هم شهید راه ولایت و وجود ایشان قله شهادت استان فارس است افزود: چندین امامزاده شهید در استان داریم که از جمله می‌توان به سید علاءالدین حسین و علی‌بن حمزه اشاره کرد؛ بحث شهادت و ایثارگری با جامعه شیعه آمیخته است و امضای تفاهم‌نامه برای خانه‌دار کردن ایثارگران مایه آبرو و برکت است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه شهید به وجه خدا نگاه می‌کند یعنی به مقام فنا فی الله و بقا بالله رسیده است، ادامه داد: شهید فانی در خداست این مقامی فوق تصور ما است. اگر در یک چنین مقامی شهدا و ایثارگران ما قرار گرفتند ما هم باید آداب خودمان را نسبت به جامعه ایثارگری به‌جا بیاوریم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تصریح به اینکه خدمت به شهدا و ایثارگران برکت کار در جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: برای دیگران کار شروع شده و افتخار برای بنیاد شهید است که ساخت مسکن برای خانواده شهدا را شروع کرده است.

وی با ابراز اینکه وزارت مسکن هم ده‌ها هزار مسکن را شروع کرده و حالا قسمتی هم به جامعه ایثارگری اختصاص یافته است، اضافه کرد: این‌که تصور کنیم که این خدمت اضافه است، این‌گونه نیست و در حد عدالت باید انجام شود و این حرکت ارزشمندی است.

امام جمعه شیراز با یاداوری اینکه زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست تأکید کرد: باید از این کار زینبی و سجادی الگو بگیریم وگرنه خودمان عقب می‌مانیم.

48 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1432581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =