خیز مجدد کرونا در تهران و چند استان دیگر/ تعداد بیماران در تهران دو برابر شده است

ایسنا نوشت: معاون بهداشت وزیر بهداشت از خیز مجدد کرونا در تهران و برخی استانهای دیگر خبر داد و گفت: میزان بیماران ناشی از این بیماری در تهران، طی یک هفته گذشته و در مقایسه با هفته قبل از آن، دو برابر شد.

علیرضا رییسی با اشاره به پیچیدگی های ویروس کرونا، گفت: اما با این حال این ویروس یک صداقتی هم در وجودش هست و آن این است ک هر کسی به قلمرویش وارد شود را حتما مبتلا می کند و تنها چیز ثابت در دنیا درباره این ویروس همین موضوع است. بنابراین هر زمان میزان رعایت پروتکلهای بهداشت پایین می آید، خیز بیماری شروع می شود؛ این افت و خیزها را در این بیماری زیاد مشاهده کرده ایم.

وی افزود: اسفندماه که این بیماری شروع شد و اوج گرفت؛ ابتدا موارد بیماری را در دو استان قم و گیلان داشتیم و سپس کل کشور و بعد از آن شاهد بودیم مردم بسیار خوب پروتکلها را رعایت کردند و مسافرتها نیز کم شد و به این ترتیب شاهد افت بیماری بودیم تا اردیبهشت ماه که تقریبا بیماری به سمت مهار شدن حرکت می کرد.

رییسی ادامه داد: بعد از آن در تعطیلات عید فطر دوباره مسافرتها زیاد و عدم رعایت پروتکلها را شاهد بودیم؛ به طوری که میزان رعایت پروتکلها در فرودرین ماه ۷۸ درصد و در اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد به حدود ۱۷.۵ درصد رسید و به دنبال آن خیز شدید بیماری را در اواخر خرداد و مردادماه شاهد بودیم.

وی افزود: بعد از آن نیز مجددا رعایت پروتکلها و زدن ماسک را شاهد بودیم و مسافرتهای آنچنانی نداشتیم و این موضوع باعث افت بیماری شد. به این ترتیب اواخر مردادماه شاهد افت بیماری بودیم؛ به طوری که میزان بستری ها و مرگ و میر ناشی از این بیماری کاهش یافت.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: اما در حال حاضر و بعد از تعطیلات اخیر، عده قلیلی از مردم رعایت نکردند و مسافرتها آغاز شد. این درحالی است که ثابت شده مسافرت رفتن باعث خیز مجدد بیماری می شود و این اتفاق متاسفانه دارد می افتد؛ به طوری که هفته پیش نسبت به هفته قبل از آن، شروع خیز مجدد بیماری را شاهد هستیم و به عنوان مثال در تهران در مقایسه دو هفته با یکدیگر، میزان بیماران از روزانه ۹۰۰ بیمار به ۱۸۰۰ بیمار افزایش یافت؛ یعنی طی یک هفته میزان بیماران دو برابر شد.

وی گفت: در برخی استانهای دیگر هم شاهد خیز بیماری هستیم و امیدواریم بتوانیم دوباره با رعایت پروتکلها بتوانیم این خیز را مهار کنیم و به آرامش نسبی بازگردیم.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1432832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کوروش IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    19 40
    اثرات مسافرت حدود 10 روز پیش داره خودشو نشون میده
  • متین IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    76 2
    خدارو شکر که به محرم هیچ ربطی نداره
    • پوریا IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
      4 0
      تعجب داره کامنت شما رو گذاشتن.گفتم در این مورد بذارم قرار نمیدن....
    • IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
      6 0
      علامت تعجب یادت رفت
    • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
      2 0
      و شروع حضوری مدارس
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    57 6
    چند روز از عاشورا و تاسوعا گذشته ؟؟؟؟؟
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    31 6
    چرا دو برابر نشه ؟ وقتی تعطیلی میاید و تهران خلوت میشه و جاده ها شلوغ بروند به درک
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    55 1
    كرونا را به هيات محله دعوت نموده به او شله زرد بديم و يا ببريم شمال در ويلا قليان كشيده حال و هول كند
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    2 0
    به نظرم جناب رییس جمهور راست و درست می گوید! دشمن می خواست مملکت را تعطیل کند که کلاً همه برویم مسافرت و شمال و عشق و حال و برخی هم بروند عزاداری بدون پروتوکل و ... تا کلاً اجمعین بلا بگیریم و خلاص! 4 روز تعطیل بود این شد بیشتر تعطیل شود چه شود! باید دورکاری را لغو کنند کارها را دایر کنند دلار را بالا ببرند تا مردم برای نان شب مثل ... از صبح تا شب بدوند. تا از این طریق! کسی مسافرت نرود که اگر کسی مسافرت رفت و بعد هم به ... رفت گناهش گردن خودش باشد! اصلا! هم ربطی به مدیریت ...درچمن ما ندارد. تنها چیز ثابت در خصوص این ویروس همین است که مردم را مبتلا می کند و اصولاً یک ویروس بی پدر سکولاری است که آمده تا بین ما و ... جدایی بی اندازد! اصلاً هم نمی شد که دولت یا حکومت راه مسافرت را ببندند . بستن راه مال روز 7 آبان است یا 4 شهریور یا هر تاریخی که صلاح بدانند! اصلاً این ویروس یک چیز ثابت دارد که هی می خیزد و هی بلند می شود. بلند شدنش هم مستقیم فرو می رود در چشم مردم بدبخت و تازه خوش به حالمان که در چشممان فرو می رود و نه جای دیگر.
  • ناشناس IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    5 0
    طبق معمول همه ی گنا هان به گردن مردم افتاد
  • MD ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    3 1
    بااین مسافران خیره سر واین دولت بی برنامه خدافقط بهمون رحم کنه
  • MD ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    2 4
    جالب اینه که همه میدونن بعدمسافرت همین اوضاعه اما یکسری نادان همچنان بااین بهانه که مارعایت میکنیم بازم میرن مسافرت ودولت درکمال بی خیالی هیچ محدودیتی برای سفرایجادنمیکنه
  • MD ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    4 1
    ماتوشمال هستیم هنوزهم خیلی ها مسافرن اینجا اصلا معلوم نیست چی میخوان اینجا. ملت الکی خوشن البته مردم شما ل هم خیلی ها رعایت نمیکنن اما ماها که 7ماهه داریم رعایت میکنیم فقط ناراحت میشیم برای اینهمه بی مبالاتی وبی مسئولیتی برخی هموطنان
  • MD ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    3 0
    واقعا چه خوشی بهتون میگذره بامسافرت تواین شرایط دنیا واقعا داره رعایت میکنه توکشور واقعا مراعات درحدفاجعه هست
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    1 0
    عجب
  • بینام IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    4 0
    در این میام خوبه هیاتهایی که در تهران و سایر استانها از رعایت فاصله اجتماعی در اونها خبری نبود و دسته های عزاداری هم در جنوب شهر به وفور دیده میشد و همه برای گرفتن غذا از هم پیشی میگرفتند و بازگشایی بدون فکر مدارس رو هم اضافه بفرمایید.
  • یه ادم بیچاره IR ۰۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    2 0
    به نظر من هر کس این بیماری رو میگیره و میره مراقبت‌های ویژه باید بهش دارو بدن زودتر بمیره تا هم کادر بیمارستان و به اطرافیان بیشتر آسیب نزنه بابا خسته شدیم مردم زبون نفهم ایران که از صبح تا شب بخاطر گرونی ناراحت هستید پول مسافرت از کجا میارید آخه به چه قیمتی بس کتید تو رو خدا یه سال نرید مسافرت بابا مدارس تعطیل شد چقد ضرر و زیان
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    3 0
    بیماری حاصل از این ویروس یک بیماری همه گیرو در سطح کل جامعه است و لازم است مسئولین کشور یک نگاه ملی به آن داشته باشندو لذا برای رفع این بیماری باید اقلام و داروی مورد نیاز درمان این بیماری به صورت رایگان در اختیار مردم قرار گیرد تا این بیماری ریشه کن شود. ماسک باید در سطح وسیع و رایگان وغیر قابل فروش در اختیار مردم قرار گیرد . این بیماری با امنیت و سلامت عمومی کشور ارتباط مستقیم دارد و لذا نیازمند حمایت مالی وبودجه دولتی می باشد.
  • US ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    1 0
    واقعا چی بگه ادم
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
    1 0
    ای وای