۶۷۰ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از هدفگذاری احیای یک هزار و ۵۰۰ طرح صنعتی کشور طی سالجاری خبر داد و گفت: از این تعداد تاکنون ۶۷۰ واحد احیا و به چرخه تولید بازگشته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، محسن صالحی‌نیا روز سه‌شنبه در حاشیه بازدید از گروه گیتی تامین صنعت استان سمنان در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ۸۵۰ شهرک و نواحی صنعتی در کشور ایجاد شد که در این شهرک‌ها و نواحی ۴۶ هزار واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده است.

وی بیان کرد: ۲۱ درصد واحدهای صنعتی ایجاد شده غیرفعال و دچار رکود شد که تلاش می‌شود این واحدها به تدریج به چرخه تولید بازگردد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: از این تعداد، سهم استان سمنان احیا ۳۰ واحد صنعتی و تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان است.

صالحی‌نیا ابرازداشت: تاکنون، ۱۳ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان سمنان احیا شده و به چرخه تولید بازگشت.

وی با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی، تصریح کرد: حمایت از واحدهای صنعتی در راستای استمرار تولید با اعطای تسهیلات مناسب و تامین مواد اولیه از مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه است و در سالجاری که با عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده این حمایت‌ها تقویت می‌شود.

صالحی‌نیا بیان کرد: نیازمندی‌های واحدهای تولیدی و صنعتی کشور از جمله استان سمنان جمع بندی شده و در کار گروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به منظور رفع مورد بررسی قرار می‌گیرد.  

 وی گفت: واردات کالاهای مشابه ساخت داخل یکی از مشکلات اساسی واحدهای صنعتی کشور در سال‌های گذشته بود که امروز، این معضل برطرف شد و این پیام خوبی برای فعالان حوزه صنعت و تجارت است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران یادآور شد: مدیریت واردات و توسعه صادرات و همچنین رفع کمبود نقدینگی با توجه به افزایش هزینه از برنامه‌های این وزارتخانه است، این مقوله رخ داده اما برای رسیدن به حد مطلوب نیازمند همکاری بانک‌ها و همراهی سیاست‌های کلان در ارتباط با بخش‌های مرتبط با تولید است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1432993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =