‍ درجهت حل مشکل مردم روستای شیخ شبان اقدامات خوبی صورت گرفته است

استاندار چهارمحال و بختیاری در جلسه شورای حفط حقوق بیت‌المال استان به منظور رسیدگی به مشکلات روستای شیخ‌شبان در راستای دستور رئیس قوه قضائیه برای حل مشکلات مردم این روستا، اظهار کرد: پس از بررسی‌های صورت گرفته در هفته اخیر و استعلام از دستگاه‌های اجرایی مشخص شد اقدامات خوبی برای حل مشکل مردم انجام شده است، اما متاسفانه مردم از کم و کیف این اقدامات مطلع نبودند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی استانداری، اقبال عباسی با تاکید بر اینکه رضایتمندی مردم باید در اولویت قرار بگیرد، گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف شورای حفظ حقوق بیت‌المال، حفظ و حراست از بیت‌المال و حقوق عامه مردم است، افرادی که مسئول حفظ بیت‌المال هستند باید حقوق مردم را نیز در نظر بگیرند و تمام توان خود را در این راستا بکار بگیرند.

وی در ادامه  عنوان کرد: برای حل مشکل مردم روستای شیخ‌شبان وظایف و اختیارات دستگاه‌های اجرایی در صورتجلسه‌ای مشخص شود تا اگر دستگاهی در انجام وظایف محوله کوتاهی کرد بتوان مدیر دستگاه مربوطه را بابت کاهلی مورد بازخواست قرار داد.

عباسی افزود: همچنین در این صوزتجلسه قید شود که وظایف محوله در اختیارات مدیر دستگاه اجرایی قرار دارد و یا باید از مقامات مافوق در وزارتخانه مورد پیگیری قرار بگیرد، برخی از مسائل این روستا  و یا سایر مسائل نیاز به مصوبه شورای عالی آب و یا جلسه ملی حفاظت از محیط‌زیست دارد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: اگر مدیر دستگاه اجرایی توان پیگیری مصوبات را از وزاتخانه مربوطه ندارد، این موضوع را اطلاع دهد تا از طریق استانداری و مجمع نمایندگان مورد پیگیری قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه احکام صادره از سوی قضات باید به سرعت اجرا شود، عنوان کرد: باید اقدامات لازم برای آزادسازی اراضی روستای شیخ‌شبان که از نظر زیست‌محیطی خطری برای گونه‌های جانوری و گیاهی ندارد در دستور کار قرار بگیرد.

عباسی یادآور شد: مصوبات جلسات شورای حفظ حقوق بیت‌المال در خصوص روستای شیخ‌شبان بدون کم و کاست توسط نماینده این روستا به اطلاع مردم رسانده شود تا مردم در روند امور قرار بگیرند، همچنین مصوبات به صورت جمع‌بندی برای رئیس قوه قضائیه ارسال شود و یک نماینده از استانداری چهارمحال و بختیاری نیز موضوعات مرتبط با این جلسه را به همراه نماینده دادگستری و مدیران دستگاه اجرایی پیگیری کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1433111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =