۱ نفر
۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶
آغاز ایجاد آب‌گذر جدید در دریاچه ارومیه

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه از آغاز ایجاد آب‌گذر جدید در دریاچه برای تسهیل گردش آب خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، فرهاد سرخوش، مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: کار مطالعاتی ایجاد آب گذر جدید در پل میان‌گذر دریاچه ارومیه آغاز شده تا با اجرای آن گردش آب دریاچه تسهیل شود.

وی خاطرنشان کرد: رفع این مشکل در اولویت وزارت راه قرار گرفته و به زودی عملیاتی می‌شود که تاکنون آزمایشات لازم حفاری و غیره برای آغاز احیای سیستم چرخشی اکوسیستمی در دریاچه ارومیه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه نیمی از اعتبارات اجرای این آب گذر توسط ستاد احیای و ۵۰ درصد باقی مانده توسط وزارت راه تأمین می‌شود، ادامه داد: در همین راستا و برای آغاز هرچه سریع‌تر این طرح، ستاد احیای در مرحله نخست ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار به احداث آبگذر دریاچه ارومیه اختصاص داده است.

یاسر رهبردین معاون حفاظت و بهره برداری سازمان آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی هم با اشاره به لای‌روبی ۱۰۱ کیلومتر رودخانه‌های باراندوز، روضه، مهاباد، زولا و گدار از سال ۹۳ تاکنون گفت: در حال حاضر لای‌روبی ۱۵ کیلومتر دیگر نیز در حال انجام است.

وی در خصوص رهاسازی آب از سدها  به دریاچه ارومیه یاد آور شد: ۶ میلیارد متر مکعب آب از هفت سد بوکان، شهرچای، زولا، حسنلو، ساروق، مهاباد و دریک به دریاچه رهاسازی شده است که یک میلیارد و ۴۰۰ متر مکعب آن امسال رهاسازی شده است.

وی با اشاره به ۵۱ گشت بازرسی و نظارت بر منابع آبی استان، اظهارکرد: تاکنون ۳۹۷۷ کنتور هوشمند در سطح استان نصب و از سال ۹۳ تاکنون ۱٠٠٠ موتور غیر مجاز آب پلمب، ۴۸۰۰ چاه غیر مجاز مسدود و ۲۷۱ مورد دستگاه حفاری غیر مجاز در سطح استان توقیف شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1433207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =