نظرسنجی جدید درباره مدیریت کرونا؛ ترامپ بدترین و مرکل بهترین رهبر جهان

باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان نوشت: جدیدترین نظرسنجی موسسه تحقیقاتی پیو نشان می‌دهد عملکرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا در بحران کرونا ضعیف‌تر از عملکرد روسای جمهور چین و روسیه بوده است.

بر این اساس، رئیس جمهور آمریکا در زمینه مدیریت بر بیماری همه گیر کرونا - در مقایسه با سایر کشورهای جهان - به اندازه شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مورد اعتماد مردم نیست.

نظرسنجی موسسه پیو از مردم ۱۳ کشور نشان می‌دهد وجهه آمریکا در میان مردم این کشورها دچار افول شده است. درحالی که هر روز تعداد بیشتری از آمریکایی‌ها جان خود را از دست می‌دهند، ترامپ همچنان از عملکرد خود در بیماری همه گیر کرونا دفاع می‌کند. این دفاع درحالی است که دنیا با ارزیابی که ترامپ از خود دارد، موافق نیست.

گزارش جدید مرکز تحقیقاتی پیو در ۱۳ کشور نشان می‌دهد به طور متوسط تنها ۱۵ درصد مردم این کشورها معتقدند دولت آمریکا در مدیریت بر بحران کرونا عملکرد خوبی داشته است. در این نظرسنجی حتی کشور چین - که بیماری همه گیر کرونا از آنجا شروع شده بود - نمره بالاتری کسب کرده است. از اوایل ماه ژوئن تا اوایل ماه اوت، بیش از ۱۳ هزار نفر در نظرسنجی پیو شرکت کردند. این نظرسنجی نشان می‌دهد وجهه آمریکا در جهان دچار افول شده است. در برخی کشورها هرگز دیدگاه مردم نسبت به آمریکا تا این حد افت نکرده بود.

براساس نظرسنجی پیو ۱۶ درصد افراد نظرسنجی شده به ترامپ اعتماد دارند که در مدیریت بحران کرونا کار درست را انجام می‌دهد، اما این رقم وقتی با آرا کسب شده سران سایر کشورها مقایسه می‌شود عملکرد ضعیف دونالد ترامپ را نمایان می‌کند. رئیس جمهور آمریکا در این نظرسنجی پایین‌تر از روسای جمهور چین و روسیه قرار گرفت. آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان - که رئیس جمهور ترامپ در گذشته از وی انتقاد کرده بود - بالاترین نمره را کسب کرده است. به طور متوسط ۷۶ درصد نظرسنجی شوندگان به مدیریت مرکل در بحران کرونا اعتماد دارند.

درحالی که کمتر از ۵۰ روز تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است، احتمالا ترامپ روی نظرسنجی‌ها و جایگاه خود در عرصه بین المللی متمرکز نیست بلکه به دنبال جلب حمایت مردم آمریکا و رای آن‌ها در انتخابات ریاست جمهوری است.

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1433417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =