صنعت مسکن کشور در ۷ سال گذشته تعطیل شده بود

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس برخی از مشکلات به دلیل بی تدبیری های صورت گرفته در سالهای گذشته است، گفت: صنعت مسکن کشور در ۷ سال گذشته تعطیل شده بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ محمدصالح جوکار در دیدار با امام جمعه و جمعی از روحانیون بخش زارچ یزد با اشاره به اینکه امروز مردم با مشکلات اقتصادی و معیشتی زیادی روبرو هستند اظهار داشت: در چنین شرایطی بخشی از مشکلات به دلیلی فشارها و تحریم های ظالمانه ای است که توسط دشمنان انجام شده است.
وی تصریح کرد: اما بخشی از این مشکلات هم در سایه بی تدبیری و ناتوانی است که در طول سالهای اخیر اتفاق افتاد و سبب شد که وضعیت مردم با مشکلات روبرو شوند.
نماینده شهرستانهای یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: به دنبال این مشکلات مردم خواسته ها و مطالبات بسیاری دارند و از مجلس می خواهند که راهی را برای برون رفت از این وضعیت تدوین کند.
جوکار عنوان کرد: مردم واقعا حق دارند که در شرایط فعلی بحث تورم لجام گسیخته، مشکلات اشتغال، مسکن و موارد مختلف دیگر برای آنها مشکل ساز شده اند.
رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس بخشی از این مشکلات را قابل حل دانست و عنوان کرد: با توجه به فروش پایین نفت و عدم انتقال دارایی ما از خارج کشور به داخل، مشکلاتی در حوزه تولید به وجود آورده ولی بعضی از بخش هایی که مربوط به شرایط داخل کشور است هم با بی توجهی روبرو شده است.
وی با انتقاد از اینکه در طول هفت سال گذشته تقریبا بحث مسکن در کشور تعطیل است عنوان کرد: نه زمینی به مردم واگذار شد و مسکنی ساخته شد و نه اقدام خاصی صورت گرفت و بحث تکمیل مسکن مهر هم چندان برای برخی مسئولان خوشایند نبود.
جوکار تصریح کرد: مشاغلی که از ناحیه مسکن و این صنعت ایجاد می شود بسیار زیاد بود و می توانست هم چرخ تولید داخل را به جریان بیاندازد هم علاوه بر ایجاد رونق اقتصادی، مشکل مسکن جوانان را هم حل کند.
نماینده شهرستان‌های یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بحث مسکن آنقدر تعلل در طول هفت سال گذشته صورت گرفت تا اینکه در نهایت سال آخر دولت بحث طرح مسکن ملی را مطرح کردند که‌ نگرانی هایی هم به دنبال دارد و تعداد در نظر گرفته شده هم نمی تواند مشکلات جوانان را به صورت کامل رفع کند.
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: الان در استان یزد بالغ بر ۱۴۰ هزار جوان در سن ازدواج وجود دارد که نیاز به مسکن دارند؛ و قطعا ۳۵۰ هزار مسکن در کشور نمی تواند قدم خاصی برای رفع این مشکلات به حساب آید.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1433577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =