فرآیندهای اجرایی منطقه آزاد قشم تا پایان سال الکترونیکی می شود

مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم در آیین افتتاح رینگ فیبر نوری دریایی جزایر خلیج فارس گفت: فرآیندهای این سازمان تا پایان سال به صورت الکترونیکی و کاملا شفاف و بدون نیاز به حضور فیزیکی مراجعان می شود.

به گزارش خبرآنلاین از قشم مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم نیز در جلسه افتتاح رینگ فیبر نوری بین جزایر خلیج فارس به تشریح اقدامات زیرساختی صورت گرفته طی سال های گذشته در راستای توسعه زیرساخت های فیبر نوری و راه اندازی سامانه های مختلف پرداخت.
محمدرضا عباسی گفت: سازمان منطقه آزاد قشم با دراختیار داشتن بستر و زیرساخت های مورد نیاز می تواند جهت توسعه فیبر نوری در شهر ها و سطح جزیره قشم اقدام کند.
وی با بیان اینکه طی سال های گذشته توسعه ارتباطات رادیویی در جزیره قشم با سرعت خوبی انجام شده، ادامه داد: پوشش زیرساخت ارتباطی با ثبات در تمام نقاط جزیره ایجاد شده است.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم افزود: مشوق های خوبی برای حضور و سرمایه گذاری و توسعه بخش های ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش بینی شده که با اجرای آنها موفق به جلب همکاری و مشارکت بخش خصوصی شده ایم.
به گفته عباسی؛ اقدامات خوبی نیز در زمینه سازمان الکترونیک در سازمان منطقه آزاد قشم صورت گرفته است و تا پایان سال تمامی فرآیندهای این سازمان به صورت الکترونیکی و کاملا شفاف و بدون نیاز به حضور فیزیکی مراجعان فراهم می شود.
وی در تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای حکمرانی هوشمند در سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: با راه اندازی داشبوردهای جامع گردشگری، اقتصادی و مدیریتی سازمان اطلاعات را به صورت آنلاین و در لحظه از نقاط مختلف جزیره در سامانه های مرتبط ثبت کرده و امکان اتخاذ تصمیمات صحیح و دقیق براساس آخرین داده های موجود را برای مدیران سازمان فراهم می کند.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد: تمامی این اقدامات در راستای ایجاد شفافیت، کاهش بروکراسی اداری و کاهش در هزینه و زمان و افزایش بهره وری صورت گرفته است.
عباسی با اشاره به تفاهم نامه سال گذشته سازمان منطقه آزاد قشم و سازمان فضایی کشور گفت: سازمان فضایی کشور طبق این تفاهم اطلاعات مورد نیاز بخش های مختلف سازمان را در اختیار قرار داده و منجر به تسهیل و هدف مند سازی تصمیمات سازمان خواهد شد و با برنامه ریزی انجام شده احداث و راه اندازی پارک فضایی و توسعه گردشگری تخصصی در جزیره قشم نیز صورت خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: موضوع حمایت از استارت آپ ها با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته برای ایجاد جزیره هوشمند در جزیره قشم و همچنین برقراری حاکمیت هوشمند یکی از مباحث مورد توجه بوده که با کمک مرکز بین المللی رشد و همچنین تزریق تسهیلات و تضمین خرید سرویس و خدمات قابل استفاده برای سازمان و جزیره می باشد.
مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد قشم در پایان تصریح کرد: در روزهای پایانی سال گذشته و با شیوع ویروس کووید ۱۹ با راه اندازی سامانه کیا و سامانه غربالگری اقدامات بسیار خوبی در جزیره و در بحث کنترل بیماری و ایجاد پایگاه داده مربوط به بیماران انجام گرفت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1433728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =