شهرستان میامی در استان سمنان به عنوان شهرستان کمتر توسعه یافته شناخته شده است

صمیمیان، مدیرکل دفتر روستایی و شوراها استانداری سمنان گفت معاونت مناطق محروم و توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری ، تسهیلاتی را از محل موضوع جزء ۴ بند و تبصره ۱۶ قانون بودجه کشور برای پرداخت به روستائیان در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان  صمیمیان افزود ۵ بانک کشاورزی، ملی، رفاه، ملت و صادرات برای پرداخت تسهیلات موضوع ۴ جزء بند و تبصره ۱۶ قانون بودجه کشور تعیین شدند.
 ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت تسهیلات از محل ذکر شده در کشور در نظر گرفته شده که سهمیه استان سمنان ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است.
بالاترین ضریب محرومیت در استان با نرخ ۸ در شهرستان شاهرود و متعلق به روستاهای خارتوران و طرود و پس از آن روستای پُشتکوه در شهرستان مهدیشهر با نرخ ۷ و مابقی مناطق استان، نرخهای ۵ و ۶ هستند.
شهرستان میامی نیز در استان سمنان به عنوان شهرستان کمتر توسعه یافته انتخاب شده است.
در استان بر اساس شاخص محرومیت و با توجه به برنامه های توسعه شهرستان کمتر توسعه یافته میامی، نسبت به تخصیص و توزیع سهمیه و پرداخت تسهیلات اقدام می شود.

 مراحل احراز هویت متقاضیان از طریق مجموعه استانداری سمنان و دفتر روستایی و شوراها استانداری انجام و به بانکهای عامل معرفی می شوند و بانکها نیز بر اساس ضوابط داخلی خود نسبت به‌ پرداخت تسهیلات اقدام می کنند.

تسهیلات در قالب قرض الحسنه( ۴ درصد) در نظر گرفته شده و نوع بازپرداخت، میزان تسهیلات نیز متعاقبا و پس از ابلاغ نهایی دستورالعمل اجرایی، اطلاع رسانی خواهد شد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1434192

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =