۰ نفر
۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
تولیدکنندگانی که باید مدال اعتماد بگیرند

مردم از کلی گویی خسته شده‌ و انتظار دارند کسانی که شعار رفع موانع تولید را می‌دهند، برای اثبات ادعای خود برنامه عملی ارائه کنند.

کشور هیچگاه از خود اظهاری مردم برای امور اقتصادی ضرر نکرده است. در اوایل انقلاب برای نخستین بار این طرح در قبال آن دسته مسافرین که از طریق پروازهای خارجی وارد کشور می‌شدند اجرا شد و اثرات مثبتی نیز داشت. 

در سالی که رهبر انقلاب آن را با نام «جهش تولید» معرفی کرده‌اند، بهتر است کسانی که قصد دارند برای انجام امور تولیدی خود مجوز اخذ کنند، فرایند اعطای مجوز به ایشان از طریق خود اظهاری شکل بگیرد.

هر کدام از سرمایه‌گذاران که قصد تأسیس یک واحد تولیدی دارند باید تنها براساس یک فرم خود اظهاری به سوالات تمامی مراجع اعطای مجوز پاسخ دهند و مسئولان نیز بر اساس خود اظهاری صورت گرفته مسیر پیش روی تولیدکننده را هموار کنند. البته در ذیل این طرح یک سلسله جریمه سنگین نیز باید برای کسانی که موارد غیرواقعی ارائه می‌دهند در نظر گرفته شود تا خطای این سیستم به حداقل برسد.

یکی از مشکلات کشور ما این است که سیستم نظارتی پس از اعطای مجوز به صورت محدود و تنها با نفرات محدود پیگیری می‌شود که همین مسأله می‌تواند فسادزا شود. باید به گونه‌ای عمل کنیم که یک تیم نظارتی قوی و در بازه‌های مختلف کسانی را که برای ایجاد واحد تولیدی مجوز اخذ کردند را رصد کرده و فعالیت ایشان را راستی آزمایی کنند.

باید سازوکاری ایجاد کنیم تا افرادی که طی یک فرایند از پیش تعیین شده مجوز کسب و کار گرفته‌اند و در راستای اهداف شعار سال (جهش تولید) عمل کرده‌اند یک مدال اعتماد دریافت کنند تا پس از آن برای توسعه کسب و کار خود دیگر درگیر بروکراسی اداری نشده و به راحتی در فرایند تولید پیش بروند.

کسانی که امروز آیه یأس می‌خوانند به ظرفیت‌های موجود در کشور باور ندارند و فکر می‌کنند دیگر نمی‌توان چرخه تولید را همانند برخی سال‌ها به تحرک وا داشت.

* نماینده ادوار مجلس و عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1434308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =