۰ نفر
۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
انواع دکوراسیون با آینه ‌کاری مدرن

آیا به تازگی منزل جدیدی خریداری کرده‌اید و هنوز مشخص نیست که با چه سبک دکوراسیونی می‌توانید آن را زیباتر کنید؟ پیشنهاد می‌کنیم در مورد انواع دکوراسیون با آینه ‌کاری مدرن بیشتر تحقیق کنید و در طراحی داخلی منزل خود یکی از آن‌ها را به کار بگیرید!

تزئینات با آینه در واقع یک هنر است. در بسیاری از منازل، استفاده از آینه فقط محدود به این است که در دستشویی بتوانیم صورت خود را ببینیم؛ یا اینکه یک آینه قدی در قسمت ورودی منزل باشد که بتوانیم قبل از ترک منزل به آن نگاه کنیم و لباس خود را مرتب کنیم. اما امروزه ایده‌های استفاده از آینه به عنوان بخشی از دکوراسیون منزل، بسیار گسترده‌تر شده است.

از زمان‌های بسیار قدیم، آینه‌ها به عنوان عناصر فرهنگی به حساب می‌آمدند که حتی محور اصلی داستان‌های بزرگی مانند سفید برفی، بر اساس آن‌ها بنا شده بودند.

آخرین پیشرفت‌های موجود در دکوراسیون و طراحی منازل نشان می‌دهند که تزئین دیوارها با آینه دیگر به یک ضرورت تبدیل شده است. چرا که با نصب راهبردی آینه‌ها در یک قسمت از منزل، می‌توانیم از حداکثر ویژگی‌های فضایی آن بهره ببریم. افرادی که کار طراحی داخل منزل را انجام می‌دهند می‌دانند که آینه‌ها می‌توانند در بزرگتر و روشن‌تر نشان دادن فضا بسیار اثرگذار باشند. در واقع قرار دادن یک آینه بزرگ می‌تواند اتاق خواب، اتاق نشیمن و حتی سرویس بهداشتی را بزرگتر و جادار تر جلوه دهد. با این حال، همه چیز به اندازه، سبک، رنگ، شکل و نور طبیعی اتاق بستگی دارد و اینکه آینه باید به شکلی قرار گیرد که بتواند تا حد ممکن نور را منعکس کند. مثلا اگر اتاق کوچکی دارید که می‌خواهید به آن عمق بدهید، نصب یک آینه تمام قد بهترین گزینه برای شما است.

در اینجا نمونه‌هایی از انواع دکوراسیون با آینه ‌کاری مدرن آورده شده است. چنین تزئیناتی را در خانه خود امتحان کنید و با کمترین هزینه فضای اطراف خود را دگرگون کنید.

استفاده از آینه در فضایی کلاسیک

ورودی منزل ای با سبک کلاسیک که دارای دیوار و سطوح سفید و کف قهوه‌ای رنگ است را تصور کنید. از نظر بسیاری از طراحان داخلی مدرن، نصب یک آینه بیضی شکل با قاب طلایی و طرح‌های گل می تواند جاذبه خاصی به این فضا بدهد. در واقع هر فضای کلاسیکی از منزل با نصب یک آینه بزرگ قاب دار، به چشم خواهد آمد و جلوه‌ای پر زرق و برق خواهد گرفت. چرا که وجود آینه می‌تواند از خشکی یک فضای کلاسیک بکاهد.

طراحی آینه، بالای میز کنسول ورودی منزل

بسیاری از میزهای کنسول ورودی منزل بدون آینه هستند و طراحی و نصب یک آینه جداگانه بالا یا روی آن‌ها می‌تواند یکی از ایده‌های جالب دکوراسیون با آینه ‌کاری مدرن منزل باشد. می‌توانید با قرار دادن یک صندلی چوبی در کنار این طراحی، که بسیار ظریف برش خورده است، فضای باشکوه و آنتیکی تداعی کنید که از نظر بعضی از طراحان داخلی بسیار چشم‌نواز است.

نصب آینه بر روی درب کمدهای راهرو

بسیاری از منازل دارای راهروهای کوتاه یا طولانی در فضای داخلی خود هستند؛ که برای استفاده درست از فضا، با کمد تجهیز شده‌اند. معمولاً در این نوع راهروها هیچ نقطه‌ای برای ورود نور طبیعی وجود ندارد. به همین دلیل بیشتر راهروها تاریک باقی می‌مانند و یا باید از نورهای مصنوعی استفاده شود. برای درخشش و روشن‌تر شدن فضا، می‌توانید بر روی درب کمدهای راهرو آینه نصب کنید. آینه‌ها به بازتاب نور کمک می‌کنند و تقریباً تا دو برابر، راهرو را بزرگ‌تر نشان می‌دهند.

استفاده از آینه‌های تزیینی، بالای میز کنسول اتاق پذیرایی

از نظر بسیاری از طراحان، این ایده یک از بهترین ایده‌های دکوراسیون با آینه ‌کاری مدرن است. معمولا آینه‌های به کار رفته در این طراحی، برای جذابیت بیشتر چند بعدی هستند. اصولا هدف از نصب این آینه‌ها دو مساله است:

۱. تزیین دیوار اتاق پذیرایی برای زیباتر نشان دادن فضا

۲. انعکاس نور بیشتر در اتاق پذیرایی برای پر نور تر نشان دادن فضا در حضور مهمان‌ها

از چنین طراحی می‌توان برای ورودی منزل، تاج یا بالای تخت خواب و حتی پشت کاناپه استفاده کرد.

اجرای سبک روکوکو در اتاق و در طراحی آینه

سبک روکوکو یکی از سبک‌های کلاسیک بسیار محبوب دکوراسیون است که دارای الگوها و طرح‌های اغراق‌آمیز و مجلل است و هنوز هم در بسیاری از منازل افراد ثروتمند اجرا می‌شود. طبق نظر طراحان داخلی، به واسطه اجرای این نوع سبک، هر مکانی از منزل از جمله اتاق غذاخوری یا پذیرایی، به لوکس‌ترین فضای ممکن تبدیل خواهد شد. مثلا در تصویر زیر مشاهده می‌کنید که در کنار مبلمان، یک آینه عالی با کنسول قرار گرفته و توانسته است اُبهت فضا را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

نصب آینه‌های بزرگ متقارن

نصب آینه‌های بزرگ متقارن در اتاق غذاخوری به یکی از رایج‌ترین طراحی‌های دکوراسیون با آینه ‌کاری مدرن منازل امروزی تبدیل شده است. دقیقا مشابه تصویری که در ابتدای این مقاله مشاهده می‌کنید. در این ایده، تعداد زیادی آینه به شکل لوزی، مثلث، دایره و غیره، در پشت میز غذاخوری نصب می‌شوند. با وجود روشنایی مناسب فضا، آینه‌ها نور را منعکس می‌کنند و فضای اتاق غذاخوری را جادارتر نشان می‌دهند. حتی می‌توان گفت که نصب آینه در قسمتی از اتاق غذاخوری از نظر استراتژیک مانند افزودن پنجره به آن است. از طرفی به دلیل اینکه مهمانان می‌توانند خودشان را در آینه‌ها مشاهده کنند؛ مطمئناً این دکوراسیون توجه ویژه‌ای را به خود جلب می‌کند.

لوازم منزل آینه‌ کاری شده

یکی از ایده‌های جالب برای دکوراسیون با آینهکاری مدرن منازل، استفاده از قطعات آینه برای پوشش سطوح لوازم منزل مانند میز مبلمان است. یک میز مبلمان آینه ‌کاری شده می‌تواند با درخشش بی‌نظیر خود، ظاهر فضای اتاق پذیرایی شما را به طور کامل تغییر دهند. این طراحی را می‌توان برای میز غذاخوری، کمد، کنسول و غیره انجام داد. بنابراین همیشه نیاز نیست که انواع طراحی و تزئیات آینه فقط بر روی دیوار انجام شوند.

طراحی آینه در اتاق نشیمن

تصور همه ما این است که طراحی و نصب آینه، مختص فضاهای پذیرایی منزل است و در فضاهایی مانند اتاق نشیمن نمی‌توان این کار را انجام داد. اما به تبعیت از سبک‌های طراحی داخلی گلچین، می‌توان این کار را انجام داد و حتی اتاق‌های نشمین کوچکتر را بزرگتر جلوه داد. ولی باید به این نکته توجه کرد که بهتر است از آینه‌هایی با قاب چوبی و ظاهری ساده‌تر، متفاوت با فضاهای پذیرایی، استفاده شود.

نصب آینه در میان قاب عکس‌ها

نصب آینه در میان قاب عکس‌های خانوادگی یا دیگر تصاویر، طراحی جالبی است که حتی برای اتاق خواب نیز استفاده می‌شود. گویی آینه‌ها بخشی از همان مجموعه تصاویر هستند. بدون شک، این ایده یکی به روزترین ایده‌های دکوراسیون با آینه ‌کاری مدرن منزل است که می‌تواند انعکاس تصاویر را در ذهن بیننده بیشتر کند.

نصب آینه بر روی درب

وجود یک آینه قدی برای هر منزلی لازم است؛ اما ممکن است به علت بزرگ بودن، فضای اتاق یا حال را اشغال کند. به همین دلیل طبق ایده‌های دکوراسیون با آینه ‌کاری مدرن منازل، پیشنهاد می‌کنیم که آینه قدی را بر روی درب اتاق یا حمام نصب کنید. بدین شکل علاوه بر صرفه‌جویی در فضا، به روشنایی اتاق و انعکاس نور اتاق نیز کمک می‌شود.

نصب آینه آویزان در مجاورت پنجره اتاق

از نظر بسیاری از طراحان داخلی، نصب یک آینه آویزان در بالای دیوار اتاق و مجاورت پنجره نوعی طراحی نامرئی به حساب می‌آید. چرا که با بازتاب نور، می‌تواند به روشن‌تر شدن فضای اتاق‌های کوچک آپارتمان‌های امروزی کمک کند. از طرفی طبق اصول روانشناسی نوع آینه‌ای که انتخاب می‌کنیم؛ در جو فضای اتاق و احساس فردی که وارد آن می‌شود، اثر خواهد گذاشت. مثلا یک آینه بدون قاب و صیقلی در مرکز اتاق می‌تواند احساس ظرافت، متانت و تمایز را به بیننده منتقل کند و یک آینه کوچک با قاب طلایی می‌تواند فضایی صمیمی و متفکرانه ایجاد کند.

نصب آینه‌هایی بزرگ و عریض در سرویس‌های بهداشتی

به نظر می‌رسد که وجود آینه در سرویس‌های بهداشتی به خصوص حمام، نسبت به فضاهای دیگر منطقی‌تر است و انگار این فضاها بدون آینه ناقص هستند. اساسا نصب آینه بالای سینک روشویی ضروری است و بهتر است به یک آینه بزرگ و عریض تا سقف فکر کنید. هر چه آینه بزرگتر باشد، بهتر است و در صورت تمایل می‌توانید آینه‌های بدون فریم نصب کنید.

امروزه یکی از ایده‌های جالب برای دکوراسیون با آینه ‌کاری مدرن سرویس‌های بهداشتی، پوشش کمدهای حمام یا دستشویی با آینه است. با این کار فضاهای کوچک سرویس‌های بهداشتی آپارتمان‌های امروزی جادارتر و پرنورتر جلوه خواهند کرد و دیگر نیاز به نصب آینه بر روی دیوار نخواهد بود.

به طور کلی، می‌توانید با ایده گرفتن از تصاویر و مطالب مختلف، آینه‌ها را در چنین سبک‌های ابتکاری نصب کنید و تغییرات شگفت‌انگیزی در ظاهر فضاهای مختلف منزل خود ایجاد کنید. لازم به یادآوری است که یکی از پایه‌های اصلی برقراری تعادل در انرژی منزل، دکوراسیون آن است و دکوراسیون خود وابسته به عناصری است که می‌توانند ابعاد فضا و نور منزل را تغییر ‌دهند. بنابراین، با تزئین منزل به کمک آینه کاری، به نوعی به هماهنگی نور و نمای فضای داخلی آن کمک خواهیم کرد.

منابع:

https://www.thespruce.com/decorating-with-mirrors-۴۱۴۲۹۵۴

https://address.ir/

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1434396

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =