۲۵ نفر
۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
کم کردن وزن مثل آب خوردن!

مسلما همه شما با این موضوع موافق هستید که لاغر شدن یک دردسر است و لاغر ماندن دردسری بزرگ تر. این روزها تقریبا تمام مردم دنیا با معضل چاقی مفرط دست و پنجه نرم می کنند، ممکن است هر کجا که پا می گذارید با افرادی برخورد کنید که حرف از لاغر شدن و درمان چاقی صحبت می کنند. اما در بین این دسته از افراد عده ی زیادی مدام گله می کنند که چرا با تمام تلاشی که می کنند وزن شان کم نمی شود؟ این سوال خیلی مهمی است که جوابش در دستان ماست.

احتمالا برای تان پیش آمده همراه با دوستان تان به بهترین رستوران شهر می روید، به منو نگاهی می اندازید، اما ناگهان به یاد اضافه وزنی که دارید میافتید و از میان پیتزاها و ساندویچ های خوشمزه، سالاد را انتخاب می کنید. برای شما سالاد فصل می آورند، این درحالیست که دوستان تان همبرگر سفارش داده اند و با ولع آن را می خورند. چشم تان که به آن ها می خورد، ترغیب می شوید که همین حالا آن را سفارش دهید و یک گاز بزرگ از آن بزنید. چقدر لذت بخش! اما با چاقی و اضافه وزن تان چه کنید؟

بسیاری از افراد دقیقا مانند شما علاقه ی زیادی به خوردن همبرگر، سیب زمینی سرخ کرده، ساندویچ هات داگ و به طور کل هر غذای فست فودی دارند اما از خوردن آن ها عاجزند؛ آن هم فقط به دلیل اضافه وزن و چاقی. اگر واقعا دوست دارید با خیال راحت همبرگر بخورید بدون این که چاق شوید و از زندگی آن طور که دوست دارید، لذت ببرید؛ خواندن این مطلب را از دست ندهید. ما به شما می گوییم که چطور با یک تغییر جزیی، سرنوشت خود را عوض کنید!

دیگر چیزی به نام "چاقی" وجود ندارد

برای کاهش وزن هزاران راه و روش وجود دارد؛ آن چیزی که مهم است، مناسب و سالم بودن این راه هاست. هر کدام از روش های لاغری موجود در دنیا بسته به نوع فرهنگ و عادات غذایی هر جامعه متفاوت است. اما به عنوان نویسنده این مطلب چند سوال از شما می پرسم، اول این که چه رژیم غذایی را متعادل و اصولی می دانید؟ آیا از هر رژیمی که دیگران برای شما تجویز کنند، پیروی می کنید؟ برای این که بدانید یک رژیم غذایی تا چه حد در سلامتی شما نقش دارد، بهتر است ابتدا رژیم غذایی اصولی را شناخته و سپس رژیم خود را با معیار های به دست آمده مقایسه کنید.

" گرسنگی راه مناسبی برای لاغر شدن نیست. " برای شروع بهتر است این جمله را بارها و بارها با خودتان تکرار کنید تا آویزه ی گوش تان شود. برای لاغر شدن نیازی نیست هیچ چیز نخورید یا غذای هر وعده ی تان را به قدری کم کنید که مدام گرسنه باشید. یا به زبان ساده تر بگوییم، روز و شب سالاد خوردن شما را لاغر نمی کند! این باور که با نخوردن می توانید به وزن دلخواه تان برسید کاملا اشتباه است. شاید در ابتدای یک رژیم سخت و غیر اصولی با کالری بسیار پایین، کاهش وزن تان خوب باشد و ذوق زده شوید، اما به این فکر کردید که در آینده ای نه چندان دور امکان دارد وزن از دست رفته تان دوباره بازگردد، آن هم بعد از کلی تلاش؟

مسلما هیچ کس دوست ندارد این اتفاق برایش بیافتد. پس قبل از قدم گذاشتن در هر راهی کمی فکر کنید. در ابتدای مطلب هم گفتیم، راه های خیلی زیادی برای لاغر شدن وجود دارد اما آیا می توان به همه ی آن ها اطمینان کرد؟ قطعا خیر. اجازه دهید یک مثال بزنیم تا بهتر متوجه موضوع شوید.

فرض کنید بدن تان مثل یک آتش باشد. چه کاری انجام می دهید تا یک آتش شعله بگیرد و گرمای بیشتری تولید کند؟ قطعا به آن سوخت می‌ رسانید! درصورتی که اجازه دهید آتشی به مدت پنج ساعت به طور متوالی بسوزد و هیچ چوب و هیزمی به آن اضافه نکنید، آتش به میزان قابل توجهی محدود و ضعیف می ‌شود. اگر صبر کنید تا آتش کم و کمتر و نزدیک به خاموشی شود، دیگر خیلی سخت می ‌توانید دوباره آن را شعله ور کنید. بدن شما نیز دقیقا مثل همین آتش است. درحقیقت عملکرد آن در چربی سوزی و کالری سوزی، بسیار مشابه این آتش عمل می ‌کند. اگر شما وعده‌ های غذایی سالم مصرف کنید، می‌ توانید آتشی سوزان در درون‌ تان به پا کنید. اما اگر به اندازه کافی نخورید، بدن‌ تان ذخیره‌ ی چربی را شروع خواهد کرد و این چیزی نیست که شما دنبالش هستید.

من و رژیم یک همراه خوب برای خوش اندام شدن

تا به این جا شما را با یک کابوس آشنا کردیم، لاغر نشدن با وجود رژیم گرفتن و تحمل گرسنگی. به یاد داشته باشید که پیروی از رژیم های غیراصولی، به ضرر شماست. همیشه اجرای این نوع رژیم ها دو نتیجه مختلف دارد که هردوی آن ها ترسناک هستند؛ شاید با اجرای یک رژیم لاغری نامعتبر خیلی سریع وزن کم کنید اما با هزار و یک آسیب جدی برای تان به وجود می آید حتی ممکن است پس از اتمام دوره رژیم دوباره وزن از دست رفته تان بازگردد. اما یک کابوس دیگر هم وجود دارد، با پیروی از یک رژیم غیراصولی آن هم با کم کردن وعده های غذایی و تحمل گرسنگی شدید؛ هیچ نتیجه ای نمی بینید. یک گرم از وزن تان نیز پس از آن همه سعی و تلاش کم نمی شود.

چاق شدن یا حتی لاغر شدن مسلتزم این است که شما در عادات غذایی تان تغییر ایجاد کنید. برای کاهش وزن آن هم به صورت متعادل، می بایست در برخی از عادات فعلی تغییر ایجاد کرد، این به معنی به اندازه و اصولی خوردن است. برخی رژیم های غذایی که با شعار افزایش وزن سریع، در فضای مجازی دست به دست می شوند، نمی توانند برای مدت طولانی کار کنند چرا که این نوع تغییر در شیوه زندگی، حفظ نمی شود و ماندگار نیست و هنگامی که رژیم تان را متوقف می کنید به احتمال زیاد دوباره به عادات قدیمی و وزن اولیه بازمی گردید و حتی ممکن است کمی لاغرتر هم شوید. در عوض، انتخاب رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی، تغییراتی هستند که شما می توانید آن ها را یک بخشی از زندگی روزمره خود قرار دهید.

پس دست بجانبانید، همین حالا در وب سایت من و رژیم ثبت نام کنید و برای دریافت یک رژیم آنلاین اقدام کنید. این کار زمانی از شما نمی گیرد، شاید ۱۰ دقیقه یا کمتر. در پایان شما برنامه ای دریافت می کنید که براساس آن می توانید به وزن ایده آل خود برسید و در همان وزن باقی بمانید. البته یک توصیه دیگر نیز برای تان داریم؛ ورزش. هرگز از تاثیر فوق العاده ورزش در کنار رژیم غذایی غافل نشوید. هر دو را در یک راستا جلو ببرید تا نتیجه ی خارق العاده آن ها را ببینید.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1434406

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =