ضرورت تامین آب مورد نیاز بخش معدن

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره بر ضرورت تامین آب مورد نیاز بخش معدن از سوی دستگاه‌ متولی این امر، به نقش اساسی معادن در توسعه شرق استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین  استان سمنان، روز یکشنبه شورای هم خانواده با حضور علی تشنه‌دل رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، حسن آل‌بویه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان، علی اصغر جمعه‌ای رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و جمعی از مسوولان استانی در سالن کنفرانس این شرکت برگزار و در خصوص ضرورت تاسیس شهرک‌های تخصصی، اقدامات نظارتی اتاق اصناف و طرح‌های ویژه دستگاه‌های عضو این شورا بحث و تبادل نظر شد.

تشنه‌دل در این جلسه بر  هماهنگی و همکاری دستگاه‌های اجرایی مختلف در حوزه تامین زیرساخت‌ها برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان سمنان تاکید کرد.

وی با اشاره به تاسیس شهرک‌های تخصصی در استان سمنان، تصریح کرد: تامین آب ، مطالبه جدی بخش صنعت و معدن این استان است و دستگاه‌های متولی و خدمت‌رسان موظفند نسبت به تأمین این زیرساخت اساسی اهتمام ورزند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: توزیع آب به بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و معدنی در این استان باید عادلانه باشد اما، در حال حاضر اینگونه نیست.

به گفته تشنه دل، معادن شرق استان سمنان به علت عدم تامین آب مورد نیاز، امکان فرآوری مواد معدنی را ندارند و فراهم کردن این زیرساخت یک مولفه تاثیرگذار و حائز اهمیت در رونق و شکوفایی اقتصادی در این مناطق است.

 
نیاز آبی صنایع تبدیلی مشخص شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان در این جلسه، با اشاره به اقدامات در راستای تاسیس شهرک‌های تخصصی استان، بیان کرد: با توجه به تراکم معادن فلزی در مناطق حد فاصل میاندشت تا عباس‌آباد در شهرستان میامی و شمال تا شمال غرب طرود شهرستان شاهرود، مکاتبات لازم برای احداث شهرک تخصصی فرآوری معدنی انجام شد.

آل‌بویه با بیان اینکه ایجاد شهرک تخصصی یک تکلیف ملی است، خاطرنشان کرد: با وجود ظرفیت‌های فراوان معدنی در استان سمنان، احداث شهرک تخصصی نقش مهمی در اشتغالزایی جوانان و ایجاد ارزش افزوده در استان خواهد داشت.

وی به ضرورت بررسی جوانب فنی و اقتصادی و توجیه‌پذیری شهرک تخصصی فرآوری معدنی تاکید و اضافه کرد: با توجه به احداث صنایع معدنی در این شهرک، نیاز آبی صنایع تبدیلی و ...در آن به منظور انجام اقدامات لازم برآورد و اعلام شود.

آل‌بویه تاکید کرد: سمنان به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر گچ جهان، قابلیت‌های فراوانی در ارائه گچ مرغوب به همراه محصولات فرآوری شده آن دارد و در راستای این مساله، شهرک تخصصی گچ احداث شد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان یادآور شد: نبود برق مشکل اساسی شهرک تخصصی گچ عبدل آباد است و لازم می‌باشد دستگاه‌ اجرایی متولی نسبت به تامین این زیرساخت هر چه سریعتر اقدام کند.

آل‌بویه افزود: طرح‌ توسعه‌ در شهرک صنعتی ایوانکی، شاهرود و سمنان و ناحیه صنعتی کالپوش و افتر از جمله پروژه‌های توسعه‌ای شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان است.

رییس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی نیز در این نشست بر تامین زیرساخت‌ها در شهرک‌های تخصصی تاکید و بیان کرد: با توجه به ظرفیت اشتغالزایی بخش معدن استان در اجرای طرح‌های توسعه‌ای و احداث شهرک‌های تخصصی باید نیاز به انرژی آب و برق و راه دسترسی مناسب فراهم شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1434592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =