ترامپ:برجام هرکار ممکنی را ممکن می‌ساخت به آن خاتمه دادم و حالا ایران یک کشور فقیر است!/این توافق مانع صلح اسرائیل با عرب‌ها بود

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز» بار دیگر ضمن آنکه برجام را «احمقانه‌ترین» توافق توصیف کرد، مدعی شد که با وجود این توافق امکان توافقات اخیر میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی خلیج‌فارس وجود نداشت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس‌نیوز بار دیگر با «فاجعه‌» خواندن توافق هسته‌ای ایران مدعی شد که با برجام، امکان توافق میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس وجود نداشت.

رئیس‌جمهور آمریکا در این گفت‌وگو ضمن دفاع از توافقات اخیر رژیم صهیونیستی و دو کشور امارات عربی متحده و بحرین و انتقاد از دولت‌ قبلی آمریکا به دلیل راه‌اندازی جنگ‌های غرب آسیا گفت: « آنها (دولت قبلی آمریکا) این مسیر را در پیش گرفتند که به خونریزی منتهی شد.میلیون‌ها نفر کشته شدند. ما 8 تریلیون دلار در خاورمیانه (غرب آسیا) صرف کردیم که به جایی نرسیدیم».

رئیس جمهوری آمریکا بار دیگر توافق هسته‌ای ایران را یک توافق احمقانه خواند و گفت این (برجام) انجام هرکاری را غیرممکن می‌ساخت، به همین دلیل به آن خاتمه دادم.

دونالد ترامپ شامگاه یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس نیوز در پاسخ به سوالی درباره شرایط خاورمیانه و اعتراض مخالفان توافق عادی‌سازی که چرا فلسطینی‌ها حضور ندارند، افزود: آنچه که در گذشته رخ داد، تنها باعث ریخته شدن خون بر زمین شد و میلیون‌ها نفر کشته شدند.

وی ادامه داد: ما هشت تریلیون دلار در خاورمیانه هزینه کردیم، توافق هسته‌ای ایران فاجعه بار بود، توافقی که ایران هرگز نمی‌توانست آن را ببندد چرا که ۱۵۰ میلیارد دلار به همراه ۱.۸ میلیارد دلار وجه نقد را به آنها داد.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: مردم نمی‌توانند تصور کنند که این چقدر پول است. آنها یک چنین توافق بدی را انجام دادند، آن خیلی بد بود. جان کری بسیار بی کفایت بود. او توافقی را مذاکره کرد که هرچه آنها می‌خواستند را به آنها داد.

ترامپ مدعی شد: او هرگز این توافق را رها نکرد، می‌دانید که بعضی وقت‌ها لازم است زیر بار توافق نروید و ترک کنید، بعضی وقت‌ها باید گفت که متاسفم ما نمی‌توانیم به توافق برسیم، خدا حافظ. در این صورت آنها به دنبال شما خواهند آمد برای اینکه ما همه کارت ها را داریم و مردم آن را می‌دانند.

وی بار دیگر برجام را «یک توافق احمقانه» خواند و اظهار کرد: این توافق، انجام هرکاری را غیرممکن می‌کرد. از این رو من به این توافق خاتمه دادم، ایران یک کشور متفاوت است. آنها دیگر شرور و خشن نیستند اما فقیر هستند.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به نرخ رشد تولید ملی ایران بسیار کاهش داشته است، مدعی شد: من به دنبال این کار نیستم، مایلم آنها بار دیگر قوی شوند اما نمی‌توانند سلاح اتمی داشته باشند. این خواسته زیادی نیست که آنها نمی‌توانند سلاح اتمی داشته باشند اما جان کری این توافق پیچیده را انجام داد. من به آن خاتمه دادم و پس از آن، چیزهایی شروع به رخ دادن کرد.

ترامپ با ادامه تکرار اتهامات بی‌اساس مبنی بر حمایت ایران از تروریست‌ها، ادعا کرد: نخست آنکه آنها پول ندارد، بنابراین نمی‌توانند به هر گروه تروریستی در سراسر جهان پول بپردازند، آنها ندارد و گروه‌های تروریستی از آنها بسیار عصبانی هستند. ترمز آنها کشیده شد برای اینکه پول ندارند.

وی اضافه کرد: همچنین عربستان سعودی را هم به عقب بازگرداندیم. آنها هم پول‌های زیادی دارند که به افراد بدی می‌دادند. ما آن را از نزدیک رصد می‌کردیم. این افراد هم اکنون در وضعیت مشابهی، پول ندارند.

رئیس جمهوری آمریکا که باید بر اساس گزارش‌های موثق اطلاعاتی سخن بگوید، بار دیگر به خبر مجعول یکی از رسانه‌های آمریکایی برای ترور سفیر این کشور در آفریقای جنوبی اشاره کرد و مدعی شد: آنها به طور مستقیم یا نیابتی از ترور آمریکایی‌ها صحبت می‌کنند، من می‌گویم خب، اگر این کار انجام شود ما هزار برابر شدیدتر به آنها ضربه می‌زنیم.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1434729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 51
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    جلاد پست فطرت
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      26 4
      ترامپ اگه فقط یکبار آهنگ گیتار شماعی زاده رو گوش میکرد نظرش راجع به هوش و استعداد ایرانی ها عوض میشد
    • GB ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      43 4
      خودت رو کنترل کن، خیلی ترسید
    • RO ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      0 0
      نه بابا !!!! یکم جملات بالا را بخون 1.8 و 150 میلیارد دلار به ایران دادن خب میشه بگی جز جنگ چی شد. من دختر این مملکت بایست چشم هام اشکی باشه که نمیتونم با مدرک دکتری یه پراید بخرم که کیلومتر فاصله با محل کارم را مجبور نباشم با مینی بوس یا تاکسی برم. که من فقط موقع رفت گریه کنم موقع برگشت هم هم اینطور واسه ماهی سه میلیون که یک میلیون را خرج مینی بوس میکنم . چرا فکر میکنید اگه تحریم نباشه مردم عادی خوشبخت میشن سرمایه دارهای داخلی دیگه خفه مون کردند. بد به حال خودم در نزدیکی چهل سالگی هیچییییییییییییییییی ندارم.
  • مرتضی IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    خط به خطش درسته .
    • نکته سنج IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      شمایی که میگید خط به خطش درسته از خودت شرم نمیکنی ایا این پست فطرت رو قبول داری ایا این پول باج انها بود یا پول بلوکه شده خودمان بود ایا ما داعش رو به وجود اوردیم یا سعودی امثال این سفاک تقویت کردن ما ژنرال اونها رو ترور کردیم یا اونها سردار ایران رو به شهادت رسوندن ادم یه کم شرف و وجدان داشته باشه حرف حق رو تایید بکنه نه از روی نقط چین
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      92 5
      این یه جملش درسته ، هر روز فقیر تر می شیم ، هیچ کس هم به فکر ما نیست مسئولین هم فقط شعار میدن . توان خستگی و درماندگی ما باکیه ؟
    • CA ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      54 14
      نکته سنج عزیز داعش رو میتونه ایران درست کرده باشه من نه حرفی برای سندش دارم نه شما که میگی امریکا و عربستان دست کردن سندی دارید! چیزی که ما مردم عادی در دسترسمون هست فقط رسانه ها هستن که رسانه ها هم در خدمت حکومت ها! اینجا ازادی بیانی واقعا وجود نداره رسانه های داخلی همه شون از فیلتر خاصی رد میشن و تو امریکا ازادی بیان بیشتری وجود داره و شدید چپ و راست ها همو میزنن! این قدر ساده نباشید که ما مردم عادی همه چیز رو میفهمیم! نخیر ما مردم عادی دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده نداریم! تموم حرف ها و نتیجه گیری هامون بر اساس اخباری هست که اجازه انتشار اون از قبل داده شده توسط بالایی ها! به همین خاطر نه به حرف داخلی ها گوش کنید نه به حرف خارجی ها! فقط سکوت کنید و بگید نمی دونم!
    • جواب نکته سنج IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      51 7
      ببینم حتما باید حرف از دهن یک شخصیت مذهبی کاردرست عادل عالم در بیاد که بگیم درسته ... ترامپ رو چه قبول داشته باشیم چه نه ، سیاستمدار حرفه ای که میدونه چطور به اهداف سیاسیش برسه .... اینکه سیاستمدارهای ما منفعل عمل میکنن و هر چیزی سر جای خودش نیست دلیل بر شومتر و خصمانگی تر بودن طرف مقابل نیست ... منم دلم میخواد سر به تن ترامپ نباشه
    • محمد IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      0 0
      آقا مرتضی هیچ جای دنیا مردم به اطلاعات طبقه بندی شده دسترسی ندارند. در مورد داعش هم خانم کلینتون سیر تا پیاز ماجرا رو تعریف کرده. در ضمن از آمریکایی که دولت های مردمی رو سرنگون می‌کنه مثل ایران و شیلی و با کمال گستاخی بهش افتخار می‌کنه هیچ بعید نیست که حامی جانی هوایی مثل داعش باشه.
    • IR ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      0 0
      داعش را آمریکا درست کرد و سندش حرفهای خود ترامپ است که چند سال پیش در رقابت با دموکراتها و در مناظره انتخاباتی گفت.
    • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      0 0
      هر چی غرب زده طرفدار ترامپ تو پرسه میزنه همشون دلال و دلار فروش و........که دنبال زمین خوردن مملکت هستند تا ..........
  • RO ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    برجام چه ربطی به توافق اعراب و اسراییل داره؟
  • SK ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    96 16
    فقیر واسه چند سال پیش بود الان به حاک سیاه نشستیم /قیمت مسکن دلار بورس و و.... تورم و بیکاری ما باختیم .ولی قمار بازه و به ..... گفتنش تا روزی که
  • ایراندوست IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    معلوم نیست این صهیونیست های آدمکش این مردک ابله یاوه گوی ترسو را از کدام زباله دانی پیدا کردند؟ به قول معروف : شاهنامه آخرش خوشه !
    • CA ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      0 0
      حاجی اگه یه موقع فقط یه موقع بهتون برنمیخوره بگم که اخر شاهنامه در واقع شکست ایرانی ها از اعراب بود! اگه اینو خوش می دونید که دیگه من حرفی ندارم! عملا با این به قول معروفی که گفتی یعنی ایرانی ها اخرش از امریکا شکست میخوره! هر چند همین الانشم خورده!
    • IR ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      0 0
      سلام- احتمالا مثل یک بنده ی خدای دیگر از توی لپ لپ. اما نتیجه ی اقدامات این و آن را خدتان کنار هم بگذارید. آن چه که ملموس است و شاید برای سیاستمداران ما مهم نباشد وضعیت ما مردم است که دیگر له شده ایم. متوجهی برادر؟! له شده ایم
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    177 9
    حالا معلوم میشه اونا که تو تهران مخالف برجام بودن عامل چه کشوری هستن، و دنبال تامین منافع کجا هستند. نعره های اونا رو یادمون نمیره.
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    کشوری سربلند با شیرانی با قامت سرو و استوار در طول تاریخ
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      24 20
      دهه های گذشته البته نه الان
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      70 8
      كدوم شير ببم جان صبحانه چي خوردي نفست از جاي گرم در مياد
    • ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      0 0
      اولا از فضل پدر تو را چه حاصل.دوما وضعیت الان ما حاصل دلخوش کردنمان به گذشته های دور بود نه تلاش برای آینده.اگر گذشتگان اسمی از خودشان بر جا گذاشتند بر اساس تلاش و نیک بودن بوده.سوما و مهم تر از آن داشتم داشتم قبول نیست دارم دارم حسابه.یک زمانی اعراب چینی ها کره ای ها وقتی به ایران میامدند محو ایران مدرن و قدرتمند بودند.ایران قدرت بلامنازع منطقه بود.نه تنها از نظر نظامی و اطلاعاتی .شاید نمیتوانست در هوا دستگیر کند ولی اقتصادش قوی بود و مردمش در رفاه.
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      0 0
      زمان هخامنشیان و نه الان
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    اقایان حسین شریعتمداری و احمد علم الهدی ازمنتقدان برجام خیلی زحمت کشیدن برای ازبین بردن برجام. خدا خیرشون بده.
    • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
      22 7
      ی جوری میگی انگار ترامپ با دستور شریعتمداری از برجام خارج شده
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    مردک چرندباف.
  • امیر IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    60 9
    واقعا هم همینه ایران کشوری فقیر شده. فقر اقتصادی و فقر فرهنگی.
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    15 66
    حرف مفت نزن انرژی اتمی داریم که داریم به توچه فقیر نشدیم قوی تر شدیم
    • IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      0 0
      کدام انرژی اتمی؟ چند درصد برق ما از انرژی اتمی تامین می شود؟ چه قدر داروی رادیو درمانی ما تولید داخل و نتیجه سرمایه گذاری روی انرژی اتمی است؟ من یکی اصلا نمی توانم قبول کنم به خاطر انرژی اتمی کل مملکت فلج شود و مردم بدبخت از قبل!
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    21 8
    مشکل ما فقط تو داخل کشوره اونم مدیر و مسوول سالم و کاربلد وخداترس نداریم وگرنه این وضع مردممون نبود
  • عرفان رحیمی IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    13 0
    فاتحه معصلوات
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    9 48
    ترامپ ترسو هست..
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    62 33
    واقعا رییس جمهور خفنیه!! هر کاری بگه انجام میده،،،
    • رضا IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      0 0
      دمش گرم. پاي حراش مونده و دونه دونه رو داره انجام مي ده. حافظ منافع ملي كشورش هست و به مردمش اهميت مي ده. و در وهله اول رفاه و ازادي رو براي ردمش مي خواد.
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    29 5
    بااین شواهد بایدهمگی مادست بوس تیم مذاکره کننده باشیم ومتاسفانه بعضی عوامل که درنظام جایگاهی دارند غرمیزنند حالا واقعا پیروزی هست اینکه خودش اعتراف میکنه که زیربارنرفتیم وایراچنان قدرتی هم ندارد که باکل دنیا درگیر بشه
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    35 1
    چرا بعضی مخالف برجام بودند
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      0 0
      بخاطر اینکه کاسبش بودند
  • عماد IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    65 5
    خدا کنه اعراب و اسراییل هر غلطی میکنن ، بکنن بلکه ماموریت ایران هم برای کمک به اعراب تمام بشه مشغول ساختن کشور خودمون بشیم ... از یه طرف اعراب رو یه جمع شکم پرست بی بته بی رگ میدونیم از یک طرف نگرانیم که با اسراییل رابطه برقرار نکنن
    • IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      0 0
      اولاً چرا توهین به مردم عرب؟ اعراب یا هر ملت دیگری مثل فارس ها یا ترک ها یا کردها فرهنگ و نوع زندگی خودشان را دارند. اصلا می دانید چند استاد مبرز و فرهیخته ی عرب در دانشگاه های دنیا هست؟ اصلا می دانید کشورهایشان چه قدر پیشرفت کرده؟ این ذهنیت متوهمتان را اصلاح کنید. نه اعراب بد هستند و نه ایرانیان خوب. مهم انسانیت است که برخی دارند و برخی نه! با این توهین ها مردم ایران بزرگ نمی شوند. این فرهنگ چهل و اندی ساله است که می خواهد با تحقیر دیگران خود را بزرگ نشان دهد
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    68 15
    به امید ایزد منان تو انتخابات بعدی هم موفق میشی . بهترین پریزدنت دنیا . به امید پیروزیت
  • مردم IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    15 63
    من موندم چرا این خرفت نمیمیره .یروز با کله از چاه مستراح بکشنش بیرون بگن مثل سگ مرد
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      0 0
      از اون پیرتر و فرتوت تر هنوز دارن راس کار هذیون میبافن
  • ناشناس IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    14 71
    اول که دربست زر زر زر کردی شما مارا و ملت مارا فقیر نکردین خائنین و مزدور های بی مزد داخلی مارا فقیر کردند فقط شما هی کردی خائنین سریع اجرا کردن در ضمن چند صباحی فقیر بودن بهتراست تا در ذلت و حقارت زندگی کردن
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    تحویل بگیرید
  • IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    این اظهار نظرها رو که میخونم معلومه ترامپ و کارهاش تو ایران کم هم طرفدار نداره
  • مسعود IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    به امید پیروزیت تو انتخابات
  • عباس IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    به این میگن رئیس جمهور - دنیا رو به هم ریخته تا مشکلات اقتصادی داخلی رو حل کنه که کرده..ترامپ فقط و فقط به آمریکا و ملتش فکر میکنه و برای رفا و معیشت مردمش همه کاری میکنه حتی اگر در فشار قراردادن دیگر ملت ها باشه - تعرفه ها بر کالاهای اروپایی و چینی و..... برعکس مسئولین و جناب رئیس جمهور ما که مردم ایران باید به خاطر کشورهایی که ربطی به ما ندارند در فشار باشن...
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    من با این حرفها و نظرات کاری ندارم. فقط یک چیز می گویم: آمریکا با حکومت ما، رهبر ما، سپاه ما و برخی دولتمردان ما مخالف و دشمن است. خب چرا تلافی آن را سر مردم بیچاره خالی می کند؟ آیا می خواهد مردم بیرون بیان و نظام را ساقط کنن و تحویل آمریکا بدن؟ مردم ایران وقتی وضع ویران عراق و لیبی و افغانستان و یمن و سوریه و... می بینند، تسلیم زورگویی آمریکا نمی شوند... اما آمریکا و حامیان داخلی آن یک چیز را منتظر باشند: آه مردم. بویژه آنه و ناله آنهایی که به دلیل تحریم و سوء مدیریت دچار بدبختی و فقر و نگرانی و ناامیدی شده اند، قطعا و صدرصد این آه و نفرین دامن ترامپ و حامیانش را خواهد گرفت. این یک پیش بینی نیست. این یک واقعیت و سنت و قانون در جهان است. آه مظلوم دامن ظالم را می گیرد و می سوزاند. فقط منتظر باشین... دیر یا زود داره اما سوخت و سوز نداره.
  • AE ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    اون هایی که منفی میدن یه پیشنهاد بهشون میدن خوب یه کاسه بردارید برید دم در کاخ سفید شاید از غذای سگ ترامپ نصیبت. ن بشه آخه دیگه دروغگویی این بی شرف تابلو شده حتی دیگه متحدانش هم باهاش موافق نیستند چرا تعصب احمقانه از خودتون نشون میدین من کاری با مسولین خودمون ندارم ولی این سگ بی شرف آمریکایی که دستش به خون هزاران بیگناه آلوده است و حتی دارو رو هم به ما تحریم کرده ارزش دفاع نداره مگر اینکه منفی دهندگان محترم بویی از شرف و شرافت نبرده باشند
  • AE ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    آخه دیگه دروغگویی این بی شرف تابلو شده حتی دیگه متحدانش هم باهاش موافق نیستند چرا تعصب احمقانه از خودتون نشون میدین من کاری با مسولین خودمون ندارم ولی این سگ بی شرف آمریکایی که دستش به خون هزاران بیگناه آلوده است و حتی دارو رو هم به ما تحریم کرده ارزش دفاع نداره مگر اینکه منفی دهندگان محترم بویی از شرف و شرافت نبرده باشند
  • شاهین FR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
    0 0
    واقعا کشور فقیری هستیم همه هم مینالن ولی نمیدونم چطوره که جنس که میگن گرونه میرن آش و با جاش میکنن و میبرن .