ایثارگری کادر بهداشت و درمان از دفاع مقدس تا روزهای سخت کرونایی

مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ایثارگری کادر بهداشت و درمان از دفاع مقدس تا روزهای سخت کرونایی همچنان پابرجا است و این راه تا همیشه ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، سید علی درخشان افزود: شیوع کرونا اگرچه آسیب‌های فراوانی بر دوش بشریت تحمیل کرد، اما حسن‌های بسیاری نیز داشت.
مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: ازجمله محاسن بیماری کرونا نزدیکی دل‌های مردم به یکدیگر بود، تجلی این نزدیکی دل‌ها در ملت شریف و نوع‌دوست ایران اسلامی بیش از ملت و امت دیگری مشهود بود.
وی عنوان کرد: به محض شیوع کرونا این ویروس منحوس گروه‌های مختلف مردمی، جهادی و مخلصانه وارد میدان شدند و هر کدام هر آنچه در توانشان بود انجام دادند تا مبادا یک ویروس میکروسکپی بر اراده ملت صبور ایران غلبه کند، عده‌ای برا ضدعفونی معابر به میدان آمدند، دیگران کارگاه‌های دوخت ماسک راه انداختند، تعدادی داوطلبان به سمت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شتافته و تلاش کردند دوشادوش کادر بهداشت و درمان در برابر بیماری خطرناک قرن قد علم کنند و دیگر اقدامات خیرخواهانه که طی روزهای گذشته کم نبودند.
درخشان خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری نیز از قافله ایثارگری و نوع دوستی عقب نماند، از کمک‌های مؤمنانه گرفته تا جان‌فشانی مدافعان سلامت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان، یکی از این افراد که داوطلبانه وارد گود مبارزه با ویروس منحوس شد و همچون یک تخریبچی و صف‌شکن در جبهه مقابله با کرونا نقشی بی‌بدیل در شناسایی اولیه بیماران کرونایی داشت، سید مهدی میراحمدی فرزند شهید سید ناصر میراحمدی پرستار بیمارستان هاجر (س) شهرکرد بود.
مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: سید مهدی میراحمدی همچنین کارشناس حرفه‌ای مدیریت سوانح بوده و ۱۰ سال سابقه کار دارد.
وی بیان کرد: این پرستار ایثارگر بیمارستان هاجر (س) کار نمونه‌گیری از بیماران مشکوک به کرونا را در همان ابتدای امر انجام می‌دهد و تاکنون بیش از ۹۰۰۰ نمونه گیری از این بیماران انجام داده است.
درخشان با بیان اینکه میراحمدی از همان ابتدای شیوع بیماری کرونا اولین دواطلب نمونه گیری از بیماران بوده است، افزود: وی هم‌اینک نیز به صورت داوطلب به کار خود ادامه و هر روز به‌صورت کد ۲۴ کار سخت نمونه‌گیری از بیماران مشکوک به کرونا را انجام می‌دهد.
مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تاکید کرد: سید مهدی میراحمدی هر روز نام و تصویر یکی از شهدای گرانقدر استان چهارمحال و بختیاری را بر روی لباس محافظ خود حک و شیفت روزهای کاری خود را به شهدای این استان تقدیم می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: دلیل اینکه این نمونه‌گیر داوطلب بیمارستان هاجر (س) اقدام به این کار می‌کند، استعانت از شهدای والامقام و ایجاد روحیه در بیمارانی است که مشکوک به ابتلای کرونا هستند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1435566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =